Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 04:16
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kędzierzyn-Koźle w czołówce samorządów, które dopłacają najwięcej do pojedynczego wypożyczenia roweru miejskiego

W swym najnowszym artykule z 13 grudnia 2021 roku pt. „Formuła roweru miejskiego się wyczerpuje. Spada zainteresowanie, rosną koszty” Portal Samorządowy opublikował dane z których wynika, że „Najwyższa dopłata do pojedynczego wypożyczenia roweru miejskiego wystąpiła w 2021 r. w Lublinie - 49,43 zł, który nieznacznie wyprzedził pod tym względem Piotrków Trybunalski - 47,31 zł. Na trzecim miejscu, z wyraźnie niższą dopłatą, znalazł się Kędzierzyn-Koźle - 26,80 zł.
  • Źródło: Portal Samorządowy
Kędzierzyn-Koźle w czołówce samorządów, które dopłacają najwięcej do pojedynczego wypożyczenia roweru miejskiego

Autor: Foto: UM

Autor artykułu przyznał, że „pandemia koronawirusa nie służy publicznym systemom wypożyczalni rowerowych. W większości miast liczba wypożyczeń w ostatnim sezonie (który w wielu miejscach kończył się dopiero pod koniec listopada) była mniejsza lub zdecydowanie mniejsza niż w czasach przedcovidowych. I chociaż z punktu widzenia samorządów rower miejski nigdy nie miał być przedsięwzięciem dochodowym, to boleć musi fakt, że za jego utrzymanie nierzadko trzeba teraz płacić więcej”.

Na 12 kompleksowo przeanalizowanych systemów, tylko w dwóch miastach - Opolu i Piotrkowie Trybunalskim - liczba wypożyczeń rosła z roku na rok w latach 2019-2021. Ale Piotrków to obok Lublina miasto, które w br. najwięcej dopłaca do jednego wypożyczenia. Z artykuł wynika również, że większość miast nie planuje zmian w funkcjonowaniu systemów w 2022 r. Samorządy stawiają raczej na kosmetykę obecnej infrastruktury i lokalizacji, analizując dopiero kierunki działania na przyszłość.

W przypadku Kędzierzyna-Koźla postawienie tezy, że formuła roweru miejskiego się wyczerpuje, jest nietrafiona, ponieważ miłośników miejskich rowerów jest u nas coraz więcej.

W 2021 roku do systemu dołączyło kolejnych 766 nowych użytkowników, czyli o ponad stu więcej niż rok wcześniej. Łącznie zarejestrowanych jest około 5 tysięcy osób. W zakończonym niedawno sezonie odnotowano prawie 15 tysięcy wypożyczeń. Korzystający z Ok bike! przejechali łącznie ponad 31 tysięcy kilometrów (aż o 6 tysięcy więcej niż rok temu), co oznacza, że niemal 9 razy okrążyli Polskę. Pisaliśmy o tym w listopadzie w artykule pt. Coraz więcej kręcimy na miejskich rowerach. Statystyki OK bike!

Natomiast z kwotami trudno polemizować, bo liczby mówią same za siebie.


Foto: UM

Foto: UM


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ryszard psie serce. 19.12.2021 12:24
Miasto możliwości to jednak jest bogate miasto. Według wyliczen wychodzi że za wypożyczanie rowerów (prawie 15000) dopłata za pojedyncze wypożyczenie to kwota 26,80. Daje kwote około 400000 tyś zł. Nie taniej było by wynajmować im Taxi jak sugeruje pani powyżej.

Alina 19.12.2021 09:54
Czy ja dobrze zrozumiałam? Dopłata do pojedynczego wypożyczenia roweru miejskiego w 2021 r. w Kędzierzynie-Koźlu - 26,80 zł. Czyli każdemu łaskawie korzystającemu z przejażdżki rowerowej dopłacaliśmy kwotę jak za przejazd taxi.

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna