To jedna z największych inwestycji samorządowych w historii Kędzierzyna-Koźla. Nowa droga będzie miała 2,7 kilometra długości, w tym dwa obiekty mostowe o długościach około 243 i 87 m nad Kanałem Gliwickim i Kłodnicą wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Łącznik uzupełni układ dróg skomunikowanych z autostradą A4, ułatwiając poruszanie się mieszkańcom powiatów kędzierzyńsko-kozielskiego i strzeleckiego. Pozwoli on jednak przede wszystkim wyprowadzić ruch ciężki z terenów przemysłowych, omijając osiedla mieszkaniowe.
- Roboty się toczą, zagrożeń żadnych nie ma, wygląda to coraz bardziej okazale. Jesteśmy tak naprawdę na etapie robót wykończeniowych. Termin realizacji inwestycji planowany jest na maj tego roku, ale wygląda na to, że możemy to odebrać nawet wcześniej - mówił Krzysztof Wołynkiewicz, zastępca prezydenta Kędzierzyna-Koźla, podczas ostatniej konferencji prasowej władz miasta. - W planach mamy koncepcyjne rozwiązanie do etapu drugiego łącznika w kierunku Azotów. Ale to oczywiście koncepcje, kwestie związane z planowaniami. Mamy pewne pomysły, będziemy je próbowali rozwiązywać w porozumieniu z instytucjami, które są w to zaangażowane.
Łącznik z jednej strony zepnie rondem skrzyżowanie ulic: Strzeleckiej, Energetyków i Przyjaźni, a z drugiej połączy się rondem z obwodnicą północną (Droga Krajowa nr 40). Koszt inwestycji to około 67 milionów złotych. 80 procent tej kwoty to dofinansowanie ze środków budżetu państwa. Gmina pozyskało dotację w ramach programu „Mosty dla regionów”. Prace realizuje firma Trakcja SA z Warszawy.
Zdjęcie: Piotr Krysiak / Obiektyw PK - foto i film
Napisz komentarz
Komentarze