O przejęciu Grupy Tesco przez duńską grupę detaliczną Salling Group A/S (właściciela sieci Netto) pisaliśmy już na łamach „Lokalnej”. Transakcja objęła 301 sklepów, dwa centra dystrybucji i główną siedzibę firmy. Całkowita wartość przedsiębiorstwa ustalona w ramach transakcji wyniosła 900 mln zł. W ramach umowy około 7 tys. pracowników Tesco zostało przeniesionych do Salling Group. Proces transformacji sklepów Tesco w Polsce zaczął się w kwietniu. W ciągu 18 miesięcy od przejęcia, szyld Tesco ma definitywnie zniknąć z Polski i zostać zastąpiony sklepami Netto. Modernizacja jednego sklepu zajmuje od 6 do 14 tygodni.
Proces ten trwa i przebiega niezwykle sprawnie, także na naszym lokalnym rynku. Kozielski market przy ul. Głubczyckiej zamknięto na początku lipca. Wnętrze pawilonu szybko się zmienia, ale najbardziej prawdopodobny i bezpieczny (choć mało precyzyjny) termin zakończenia prac, to jesień br.
Kilka dni temu wiadomoscihandlowe.pl. napisały, że w stosunku do początkowych planów jeszcze w tym roku w miejsce placówek Tesco zostanie otwartych niemal 50 sklepów Netto więcej. Dotychczas Netto planowało, że do końca roku otworzy łącznie ponad 150 sklepów zlokalizowanych w miejscu dawnych placówek brytyjskiej sieci w Polsce. Zakończenie procesu konwersji planowane było na połowę przyszłego roku. Natomiast przyspieszenie procesu integracji oznacza także szybsze zakończenie procesu modernizacji i rebrandingu placówek, który może zakończyć się już wiosną 2022 r.
Netto, przejmując konkurencyjną brytyjską sieć, staje się jednym z większych graczy na polskim rynku. Przypomnijmy, że duński dyskonter przejął na początku tego roku 301 sklepów Tesco w całej Polsce. Przynajmniej 25 placówek z tej liczby zostanie definitywnie zamkniętych, co oznacza, że do po zakończeniu integracji i rebrandingu Netto będzie zarządzało siecią ponad 660 sklepów. Do tej liczby należy dodać sklepy nowe, zrealizowane od podstaw.
- Konsolidując obie sieci handlowe na rozwojowym rynku, robimy znaczący krok w realizacji strategii całej naszej grupy, stając się jednym z czołowych graczy na jednym z największych rynków w Europie - mówił jeszcze w połowie tego roku Janusz Stroka, prezes Netto Polska.
Salling Group przekształca nabyte sklepy Tesco w Netto 3.0 (ulepszony koncept dyskontu, poszerzony asortyment, wystrój nawiązujący do estetyki skandynawskiej). Jego wyznacznikami są minimalistyczny charakter wyposażenia i wyważona kolorystyka wystroju sklepów. Szerokie alejki, lampy zapewniające neutralne oświetlenie czy drewniane elementy wystroju zapewnią kupującym komfort i przyjazną atmosferę robienia zakupów. Aby jeszcze bardziej udoskonalić doświadczenia zakupowe klientów, sieć zamierza wprowadzić kasy samoobsługowe w 50 placówkach.
Placówki Netto oferują 3000 produktów w stałej ofercie, w tym 1000 produktów marek własnych. Sieć Netto działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma ma ok. 450 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską, sieć obecna jest w Danii i Niemczech.
Napisz komentarz
Komentarze