Minął rok, od kiedy rozpoczęły się prace przy budowie obwodnicy. Pisaliśmy o tym w materiale Wbili symboliczny pierwszy szpadel. Budowa północnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla ruszyła pełną parą.
Pierwszą wizytę studyjną opolski oddział GDDKiA przygotował 2 października ub.r. w Ujeździe Starym. Omówiono wówczas szczegóły inwestycji. Ogólnie zaawansowanie robót drogowych wynosiło wtedy 12 proc., stan zaawansowania robót rzeczowych na ponad 14-kilometrowej trasie - 9 proc., a robót branżowych - 5 proc. Pisaliśmy o tym w materiale zatytułowanym Obwodnica północna Kędzierzyna-Koźla rośnie w oczach. Dane i zdjęcia z placu budowy.
Druga wizyta studyjna rozpoczęła się w Biurze Budowy Obwodnicy Kędzierzyna-Koźla, zlokalizowanym w Rudzińcu. Podczas przejazdu przez teren budowy, kadra kierownicza i przedstawiciele GDDKiA przedstawili szczegóły związane z inwestycją. Zaprezentowano zaawansowanie dla budowanych obiektów oraz ogólny postęp prac.
Zaawansowanie finansowe wynosi dziś 46,71 proc. zaakceptowanej kwoty kontraktowej, natomiast zaawansowanie rzeczowe - 48,68 proc.
Jak kształtuje się stan zaawansowania robót drogowych? Ogólnie wynosi on około 60 proc., z czego dla przykładu roboty ziemne i wzmocnienia gruntu wykonano w 85 proc., podbudowy w 80 proc., a odwodnienia w 25 proc.
Stan zaawansowania robót mostowych wynosi ok. 40 proc., a robót branżowych - ok.61 proc.
***
Północna obwodnica Kędzierzyna-Koźla zlokalizowana będzie na terenie województwa opolskiego i śląskiego, w powiatach: kędzierzyńsko-kozielskim, strzeleckim i gliwickim, na terenie gmin: Kędzierzyn-Koźle, Ujazd i Rudziniec.
Przekazanie wykonawcy placu budowy pod północną obwodnicę Kędzierzyna-Koźla odbyło się na początku czerwca. Wartość całkowita kontraktu brutto to niemal 223 mln zł, zaś szacowana całkowita wartość zadania - prawie 272,5 mln zł. Wartość dofinansowania z Unii Europejskiej zamyka się w kwocie 207,8 mln zł. Planowane zakończenie robót to 6 listopada 2022 r.
Napisz komentarz
Komentarze