Reklama
poniedziałek, 23 grudnia 2024 20:04
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Inwestycja na kędzierzyńskim węźle kolejowym zmierza ku szczęśliwemu finałowi

Trwa gruntowny remont kędzierzyńskiego węzła kolejowego, który jest częścią znacznie większego projektu inwestycyjnego pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Opole Zachodnie”.

Na całym ww. odcinku, jak i w samym Kędzierzynie-Koźlu prowadzone są intensywne prace budowlane. W tym tygodniu odwiedziliśmy to miejsce. Peron pierwszy na kędzierzyńskim dworcu kolejowym jest już prawie gotowy. Trwają tam roboty wykończeniowe.

Ruszyły też prace na peronie czwartym. Ponadto budowlańcy uwijają się na torowiskach położonych nieopodal kędzierzyńskiego dworca PKP.

Jak już informowaliśmy wcześniej, gotowe są perony nr 2 i 3.

Wygodny dostęp do pociągów gwarantują także nowe perony m.in. na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie i Górażdżach oraz na przystanku w Jasionie. Korzystnie zmienia się stacja w Gogolinie, gdzie budowane jest 40.metrowe przejście pod torami. Obiekt zapewni bezpieczny dostęp do peronów i komunikację z jednej na druga stronę linii kolejowej.

Od Opola do Kędzierzyna-Koźla 10 stacji i przystanków będzie miało nowe perony, dostosowane do obsługi osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Dostęp do peronów ułatwią pochylnie. Na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie, Opolu Groszowicach i na przystanku Opole Grotowice będą windy. Na nowych peronach przewidziano czytelne oznakowanie oraz wiaty i ławki. Montowane jest nowe oświetlenie.

Pociągi jadą po dwóch nowych torach na odcinku 25 km od Raszowej przez Zdzieszowice, Gogolin do stacji Przywory Opolskie. Wykonawca przebudowuje pozostałe tory na odcinkach: Kędzierzyn-Koźle – Raszowa i Przywory Opolskie – Opole Groszowice. Cały czas, utrzymany jest ruch pociągów jednym lub dwoma torami.

Obok torów wybudowano konstrukcje wsporcze i zamontowano nową sieć trakcyjną. Są nowe urządzenia sterowania ruchem, które zwiększyły pozom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Po zakończeniu prac pociągi pojada z prędkością do 160 km/godz. Czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skróci się z 50 do 25 minut.

Modernizowana magistrala kolejowa od Opola Zachodniego do Kędzierzyna-Koźla, stanowi główny korytarz transportowy pomiędzy Górnym i Dolnym Śląskiem. Trasą w ciągu doby przejeżdża 80-90 pociągów. Roboty są prowadzone przy zachowaniu przejezdności linii, co wymaga od wykonawców zachowania podwyższonych rygorów bezpieczeństwa.

Modernizacja odcinka Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice zakończy się w IV kwartale 2021 r. Natomiast przebudowa odcinka Opole Zachodnie – Opole Groszowice w 2023 roku. W ruchu towarowym zwiększy się tym samym możliwość przewozu większej ilości ładunków na ważnej linii w ruchu krajowym oraz w korytarzu międzynarodowym Bałtyk – Adriatyk łączącym porty nad Bałtykiem z Europą Południową.

Inwestycje są realizowane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie”. Wartość projektu wynosi 815,7 mln zł. Współfinansowanie ze środków unijnych CEF (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”) w wysokości 397,3 mln zł.

Zapraszamy do obejrzenia poniższych filmików oraz fotogalerii!

 

 

Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

 

 

 

 

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

A1 17.04.2021 11:21
kwestia czasu

Q1 16.04.2021 16:39
CZY W KENTAKI PRDOLINO BEDZIE JEZDZIĆ ?

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: kibicTreść komentarza: To po co tu się zapisał? Mógł od razu do Nysy jechać.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 15:23Źródło komentarza: Bartosz Kurek zapowiedział odejście z ZAKSY po sezonie 2024/2025! R Autor komentarza: Rychu, taki lepszy Ryszard.Treść komentarza: kilometrówkę mi zapłać to podjadęData dodania komentarza: 23.12.2024, 14:19Źródło komentarza: Wielkie otwarcie Dealz w Kędzierzynie-Koźlu! Sprawdź co kupisz i w jakich cenach R Autor komentarza: Rychu, taki lepszy Ryszard.Treść komentarza: Ja Ryszard Cz. znam się na siatkówce jak nikt, jestem do dyspozycji. Ciągle jestem wolnym obywatelem IIIRP i tak już zostanie.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 14:18Źródło komentarza: Bartosz Kurek zapowiedział odejście z ZAKSY po sezonie 2024/2025!Autor komentarza: Uchwałą i pałąTreść komentarza: No i prawidłowo! Po co nam PKP Cargo, jak mamy DB Cargo!Data dodania komentarza: 23.12.2024, 13:54Źródło komentarza: Największa tego typu inwestycja w Polsce realizowana jest właśnie w SławięcicachAutor komentarza: kaczaTreść komentarza: Ale że Amerykany odchodzą, to już musi być źle.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 10:40Źródło komentarza: Bartosz Kurek zapowiedział odejście z ZAKSY po sezonie 2024/2025!Autor komentarza: TTTreść komentarza: Ogrodowa już chyba passé🥴.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 10:33Źródło komentarza: Pracownicy MZK Kędzierzyn-Koźle na spotkaniu opłatkowym świętowali 55-lecie działalności spółki
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 1°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 6 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna