Należąca do duńskiego Salling Group, sieć dyskontów Netto zapłaci za przejęcie sklepów i centrów dystrybucyjnych Tesco w Polsce 900 mln zł (181 mln funtów).
Wniosek o przejęcie Tesco Polska przez Salling Group został początkowo zgłoszony do Komisji Europejskiej. Jednak KE uznała, że ze względu na zasięg transakcji oraz doświadczenie w podobnych sprawach właściwszy do rozpatrzenia sprawy będzie UOKiK, dlatego przekazała sprawę do Polski.
Pod marką Netto działa ok. 1100 dyskontów w Danii, Niemczech i Polsce, z czego 386 w naszym kraju. Tesco Polska jest właścicielem sieci hipermarketów i supermarketów. Posiada obecnie 320 sklepów, dwa centra dystrybucyjne i 23 stacje paliw. Z tego przedmiotem koncentracji jest 301 sklepów, 14 stacji paliw, siedziba główna i centra dystrybucyjne. Transakcja wynika z decyzji grupy Tesco o wycofaniu się z polskiego rynku.
Sieć Netto chce wydać na remodelingi i modernizację sklepów Tesco 1 mld zł. Transformacja, która pierwotnie była zaplanowana na 18 miesięcy zdaniem przedstawicieli Netto może zostać zakończona nawet w ciągu roku. Tym samym w marcu 2022 r. sklepów pod marka Tesco już w Polsce nie będzie. - Mamy opracowany plan dla każdego z przejętych sklepów i jesteśmy przygotowani na tę wielką zmianę – przyznał w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe Janusz Stroka, prezes zarządu i CEO Netto Polska.
Napisz komentarz
Komentarze