Reklama
wtorek, 5 listopada 2024 03:20
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Czy "Kormoranem" dojedziemy również do Dusznik i Kudowy?

Nieco ponad miesiąc temu pociąg TLK Kormoran po raz pierwszy przejechał przez Kędzierzyn-Koźle i dotarł do Polanicy-Zdroju. Mógłby pojechać dalej – do Dusznik i Kudowy, ale PKP Intercity zdecydowało, że pociąg musi szybko wracać do Wrocławia. Na dojazd do innych kurortów brakuje czasu. W tym tygodniu poseł Monika Wielichowska złożyła w tej sprawie stosowną interpelację.
  • Źródło: Rynek Kolejowy
Czy "Kormoranem" dojedziemy również do Dusznik i Kudowy?

Autor: TLK Kormoran przejeżdżający przez stację Kędzierzyn-Koźle Zachodnie

Całkiem niedawno, bo 10 stycznia 2021 roku pociąg TLK Kormoran rozpoczął kursowanie w relacji Olsztyn – Polanica-Zdrój, a konkretniej – jedna z grup wagonów olsztyńskiego pociągu dociera w Kotlinę Kłodzką, jadąc przez Warszawę, Częstochowę, Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Nysę i Kłodzko. Nie dociera jednak dalej, do dwóch z trzech głównych miejscowości uzdrowiskowych regionu: Dusznik i Kudowy, do których w dni powszednie, w nowym rozkładzie jazdy, w ogóle nie docierają pociągi PKP Intercity (docierają tu jednak autobusy szynowe Kolei Dolnośląskich). Tam można dojechać nimi wyłącznie w weekendy z IC Śnieżka. Zapytano więc spółkę, czym podyktowane jest kończenie biegu pociągu Kormoran, a także Rozewie, w Polanicy.

- Pociąg TLK Kormoran z Olsztyna kończy bieg w Polanicy-Zdroju, gdzie skład tego pociągu przechodzi na TLK Rozewie do Gdyni. Ze względu na uwarunkowania dotyczące godzin kursowania pociągów Kormoran i Rozewie na stacjach węzłowych (Wrocław, Warszawa) w celu zachowania wspomnianego przejścia składu niezbędne było zakończenie biegu w Polanicy-Zdroju - odpisało portalowi Rynek Kolejowy biuro prasowe PKP Intercity.

Operator dodaje, że „w przypadku poprawy zdolności przepustowej i parametrów drogi kolejowej od Polanicy do Kudowy możliwe jest w przyszłości wydłużenie relacji obu pociągów do Kudowy-Zdroju”. To dość zaskakująca odpowiedź, bowiem to właśnie większość górskiego odcinka linii, znajdującego się między Polanicą a Kudową, jest w najlepszym stanie i była remontowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe.

„W takim układzie puszczanie pociągu tylko do Polanicy nie ma najmniejszego sensu. Już lepiej od Kłodzka przetrasować go przez Nową Rudę i Wałbrzych do Jeleniej Góry (a nawet Szklarskiej Poręby). Ta trasa ma ogromny potencjał. Rozewie na obecnej trasie spokojnie mogłoby być zlikwidowane, gdyż nie cieszy się dobrą frekwencją. Inna sprawa, że w takiej sytuacji połączenie dalej (jako przedłużenie TLK Kormoran) powinien zapewnić regionalny przewoźnik samorządowy szynobusem, ale jak widać nie poczuwa się do odpowiedzialności” - napisał w komentarzu na stronie Rynek Kolejowy jeden z internautów.

Taka decyzja spółki PKP Intercity może nieco dziwić, tym bardziej, że - jak zauważają internauci - trasa od Polanicy do Kudowy znajduje się w dobrym stanie technicznym i nie jest nadmiernie obciążona dużą liczbą połączeń. Trasa jest pięknie położona i przecina praktycznie całą Kotlinę Kłodzką. Z okien pociągów można podziwiać naprawdę wyjątkowe krajobrazy, niespotykane na innych odcinkach. Przy okazji pasażerowie mogliby szybko i wygodnie dotrzeć także do dwóch innych ważnych kurortów w tym regionie.  

Jak informuje Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych właśnie w tej sprawie w poniedziałek (15.02.2021 r.) stosowną interpelację złożyła poseł Monika Wielichowska. Poniżej zamieszczamy jej treść.  

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Rychu, taki lepszy RyszardTreść komentarza: Jestem za pojazdami elektrycznymi. Kumpel jest operatorem farm fotowoltaicznych i każą mu na weekend wyłączać fotowoltaikę by elektrownie węglowe działały, a można by wtedy ładować te autobusy. Ale do brzegu: autobusy elektryczne TAK ale POLSKIE, dlaczego Solaris ( no dobra już hiszpański ale w całości klepany w Polsce) nie wygrywa, chyba nie lubi Kędzierzyna. MAN miał kiedyś zakłady w Polsce ale też słabo, przeniósł się z Poznania do Starachowic ale tam robią jedynie konstrukcje... a reszta u Niemca... Jak Polska ma być bogata jeśli w Polsce robi ramę autobusu, a całe wnętrze w Niemczech, na koniec € z dotacji KPO trafia do Niemiec, a my na to pracujemy. Polacy, wiecie, że jestem sympatykiem Niemiec, ale czy wy się na to godzicie?Data dodania komentarza: 4.11.2024, 23:57Źródło komentarza: Urząd Miasta chce poznać zdanie mieszkańców na temat autobusów zeroemisyjnych w Kędzierzynie-KoźluAutor komentarza: Wysoki brunetTreść komentarza: Kurek jeszcze zagra? Tak pytam...Data dodania komentarza: 4.11.2024, 23:44Źródło komentarza: Oddaj krew i wejdź za darmo na mecz ZAKSY z Jastrzębskim WęglemAutor komentarza: KoźlaninTreść komentarza: Co wy promujecie ?Data dodania komentarza: 4.11.2024, 21:53Źródło komentarza: Julia Konik-Rańda: romskie serce i muzyczna pasja w "The Voice of Poland"Autor komentarza: Cała PrawdaTreść komentarza: NIE dla elektryków ! Nawet bogatsza jednostka komunikacji miejskiej MZA W-wa nie kupuje aż tyle elektryków tylko wciąż pojazdy z silnikiem spalinowym. To jest spisek UE przeciw Polsce.Data dodania komentarza: 4.11.2024, 21:52Źródło komentarza: Urząd Miasta chce poznać zdanie mieszkańców na temat autobusów zeroemisyjnych w Kędzierzynie-KoźluAutor komentarza: MatiTreść komentarza: My z sąsiadem Leszkiem, też mamy wspólne usługi i zakupy i dyrektora nie mamy.Data dodania komentarza: 4.11.2024, 20:25Źródło komentarza: Mariusz Wiśniewski nowym dyrektorem Powiatowego Centrum Usług WspólnychAutor komentarza: Ruchu, taki lepszy Ryszard.Treść komentarza: Z kim skoligacony? Ja Riczi chciałbym wiedzieć, by mieć pewność, że nie zachodzi podejrzenie o nepotyzm. My w PiS zawsze się tym brzydzimy, zawsze negujemy takie praktyki.Data dodania komentarza: 4.11.2024, 17:32Źródło komentarza: Mariusz Wiśniewski nowym dyrektorem Powiatowego Centrum Usług Wspólnych
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 4°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1032 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama