Reklama
poniedziałek, 4 listopada 2024 23:37
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Pociągi pojechały na gumowych kołach

Jak informowaliśmy w grudniu zeszłego roku, po 13 latach oczekiwań pociąg PKP Intercity powrócił na niezelektryfikowaną Magistralę Podsudecką. Co istotne, TLK Sudety nie jeżdżą puste, pomimo tego, że transport publiczny w dobie koronawirusa nie cieszy się dużą popularnością. Niestety w ostatnim czasie TLK Sudety zostały kilkukrotnie odwołane, a pociąg został w tych dniach zastąpiony autobusami.
  • Źródło: Rynek Kolejowy
Pociągi pojechały na gumowych kołach

Pociąg ten zaczyna swój bieg w Jeleniej Górze, przejeżdża przez Wałbrzych, w Jaworzynie wjeżdża na niezelektryfikowaną Magistralę Podsudecką. Dalej przez Świdnicę, Dzierżoniów, Kamieniec Ząbkowicki, Nysę i Głogówek dojeżdża do Kędzierzyna-Koźla. Następnie począwszy od naszego miasta zelektryfikowaną linią jedzie przez Gliwice, Katowice i Jaworzno docierając do Krakowa. Bieg pociągu w przeciwnym kierunku jest oczywiście identyczny.

Jak informuje portal Rynek Kolejowy ostatnio na odcinku Jelenia Góra - Kędzierzyn-Koźle PKP Intercity kilkukrotnie odwoływało TLK Sudety, który dopiero niedawno rozpoczął kursowanie po nowej trasie.

TLK Sudety nie pojechały na odcinku od Jeleniej Góry do Kędzierzyna-Koźla i w relacji powrotnej 1 i 2 lutego. Podobnie było 6 i 7 lutego. Ciąg dalszy pewnie nas nie ominie.

„To odcinek, gdzie do prowadzenia pociągu konieczna jest lokomotywa spalinowa. Pociąg został w tych dniach zastąpiony autobusami, ponieważ PKP Intercity nie posiadało w tym regionie sprawnej lokomotywy, która mogłaby pojechać po niezelektryfikowanej Magistrali Podsudeckiej” -  informuje portal Rynek Kolejowy.

Niestety, tak dzieje się już siódmy raz, odkąd pociąg wyjechał na ciekawą podgórską trasę 22 grudnia. Taka sytuacja może odstraszać pasażerów.

Jak donosi portal „Linia Kolejowa 137 - Podsudecka Magistrala Kolejowa” w niedzielę 7 lutego zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA) na trasie: Jelenia Góra - Kędzierzyn Koźle przykładowo w Kamieńcu Ząbkowickim odnotowała opóźnienie 13 minut, a autobus był wypełniony pasażerami w około 80 procentach. Było zaledwie kilka wolnych miejsc siedzących, co tylko pokazuje, że mimo problemów technicznych, zainteresowanie tym połączeniem jest spore. Drugi autobus jechał z pominięciem odcinka Jaworzyna Śląska - Nysa.

 

Nietrudno odgadnąć, że PKP Intercity ponownie ma problem z zapewnieniem odpowiedniej rezerwy taborowej. Spółka twierdzi, że robi wszystko, aby pasażerowie jeździli po torach, a nie po drogach.

- Wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej za pociągi TLK Sudety jest spowodowane równoległym wystąpieniem kilku awarii lokomotyw serii SU160 oraz 754, które pracują w trudnych warunkach zimowych na południu kraju - wyjaśnia Katarzyna Grzduk, rzeczniczka prasowa PKP Intercity.

Jak dodaje przedstawicielka spółki, wszystkie zdefektowane lokomotywy zostały natychmiast poddane naprawom bieżącym. Serwis uszkodzonych pojazdów serii 754 i SU160 jest realizowany przez dwa podmioty zewnętrzne świadczące usługi dla PKP Intercity oraz przez pracowników Zakładu Południowego spółki przy wsparciu technicznym Kolei Czeskich.

- Wprowadzone działania zaradcze powinny pozwolić na poprawę sytuacji w krótkim czasie i realizację rozkładowych przejazdów bez konieczności uruchamiania ZKA. Kolejne lokomotywy powinny wracać do eksploatacji w następnych dniach zapewniając odpowiednią rezerwę taborową - zapewniła Katarzyna Grzduk.

Natomiast o wiele lepiej pod względem technicznym radzi sobie inny dalekobieżny pociąg przejeżdżający przez nasze miasto, a mianowicie TLK Kormoran w relacji Olsztyn - Warszawa - Katowice - Kędzierzyn-Koźle - Polanica Zdrój, który uruchomiono w styczniu tego roku. Jest jak dotąd bezawaryjny od początku istnienia, aktualnego rozkładu jazdy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Emil 08.02.2021 16:40
I w ten sposób nastąpi ciche "wygaszenie" połączenia kolejowego.

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: KoźlaninTreść komentarza: Co wy promujecie ?Data dodania komentarza: 4.11.2024, 21:53Źródło komentarza: Julia Konik-Rańda: romskie serce i muzyczna pasja w "The Voice of Poland"Autor komentarza: Cała PrawdaTreść komentarza: NIE dla elektryków ! Nawet bogatsza jednostka komunikacji miejskiej MZA W-wa nie kupuje aż tyle elektryków tylko wciąż pojazdy z silnikiem spalinowym. To jest spisek UE przeciw Polsce.Data dodania komentarza: 4.11.2024, 21:52Źródło komentarza: Urząd Miasta chce poznać zdanie mieszkańców na temat autobusów zeroemisyjnych w Kędzierzynie-KoźluAutor komentarza: MatiTreść komentarza: My z sąsiadem Leszkiem, też mamy wspólne usługi i zakupy i dyrektora nie mamy.Data dodania komentarza: 4.11.2024, 20:25Źródło komentarza: Mariusz Wiśniewski nowym dyrektorem Powiatowego Centrum Usług WspólnychAutor komentarza: Ruchu, taki lepszy Ryszard.Treść komentarza: Z kim skoligacony? Ja Riczi chciałbym wiedzieć, by mieć pewność, że nie zachodzi podejrzenie o nepotyzm. My w PiS zawsze się tym brzydzimy, zawsze negujemy takie praktyki.Data dodania komentarza: 4.11.2024, 17:32Źródło komentarza: Mariusz Wiśniewski nowym dyrektorem Powiatowego Centrum Usług Wspólnych A Autor komentarza: HansTreść komentarza: "Biedny" Niemiec rozpoczął wojnę, a potem uciekał, bo tyle krzywd zdążył w parę lat wyrządzić, że dobrze wiedział, iż wreszcie dosięgnie go ręka sprawiedliwości. Ale i tak zdążył wywieźć kilkadziesiąt pociągów zagrabionych dzieł sztuki, złota i innych kosztowności, których do dziś nie oddał okradzionym narodom. Smutna prawda...Data dodania komentarza: 4.11.2024, 17:05Źródło komentarza: Archeologiczna ciekawostka, czyli kozielskie czółno i toporki neolityczne. ZDJĘCIAAutor komentarza: stawikTreść komentarza: Muszą dojechać, przecież nie będą targać tych skrzynek z piwem z parkingu.Data dodania komentarza: 4.11.2024, 14:05Źródło komentarza: Zdrowe Morsy Dębowa Kędzierzyn-Koźle zainaugurowały sezon. ZDJĘCIA
Reklama
zachmurzenie małe

Temperatura: 5°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1032 hPa
Wiatr: 6 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama