Kampania informacyjno-edukacyjna była skierowana głównie do młodzieży i seniorów. Głównym celem projektu była zmiana, opartego często na stereotypach, odbioru osób bezdomnych w naszym mieście.
Od grudnia do marca w ramach projektu odbyło się łącznie dziewięć spotkań. Słuchaczami byli podopiecznymi pięciu domów dziennego pobytu, członkowie dwóch uniwersytetów trzeciego wieku oraz uczniowie dwóch liceów ogólnokształcących. Działania te miały uświadomić istotę problemu bezdomności, pobudzić wrażliwość społeczną oraz rozpowszechnić wiedzę na temat efektywnych form wsparcia na rzecz osób bez dachu nad głową organizowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
Ostatnie ze spotkań, kończące cały cykl, odbyło się w II Liceum Ogólnokształcącym w formie debaty oksfordzkiej z tezą: „Ryba czy wędka? Wybierajmy mądrze”.
W przedsięwzięcie poza MOPS-em zaangażowało się także Stowarzyszenie Monar - schronisko dla osób bezdomnych Markot, Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, Komenda Powiatowa Policji oraz Straż Miejska.
Napisz komentarz
Komentarze