Reklama
wtorek, 5 listopada 2024 03:25
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wspólnie pracują nad publicznym transportem zbiorowym

W istocie będziemy musieli się napracować - zresztą nie sami - bo wspólnie z wójtami gmin wiejskich, wchodzących w skład powiatu. Musimy wypracować coś, co zafunkcjonuje w miejsce Arrivy, czyli firmy, która zgodnie z umową realizowała z nami transport zbiorowy na terenie powiatu - mówiła pod koniec listopada 2018 r. starosta powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego Małgorzata Tudaj. Wówczas pewne było, że do końca czerwca 2019 r. należy znaleźć następcę przewoźnika.
Wspólnie pracują nad publicznym transportem zbiorowym
Starosta powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego Małgorzata Tudaj: - Na pewno nie zostawimy korzystających z transportu na terenie powiatu bez możliwości przemieszczania się środkami komunikacji

Autor: W

- Niestety, ustawodawca stale przedłuża wprowadzenie ustawy o transporcie zbiorowym - mówiła starosta Małgorzata Tudaj pod koniec ubiegłego roku. - Mogę zapewnić, że nie zostawimy korzystających z transportu na terenie powiatu bez możliwości przemieszczania się środkami komunikacji.

Na jakim etapie niespełna cztery miesiące przed opuszczeniem powiatu przez Arrivę są prace, których efektem ma być znalezienie nowego przewoźnika obsługującego powiat?

Z panią starostą skontaktowaliśmy się ponownie 7 marca. Powiat był już po pierwszych spotkaniach z wójtami i przewoźnikami zainteresowanymi przejęciem pałeczki od Arrivy.

- Na dziś nie mamy żadnych konkretów w temacie transportu publicznego. Prowadzimy rozmowy z kilkoma ewentualnymi przewoźnikami - powiedziała starosta Tudaj.

Ponownie podkreśliła, że jest w stałym kontakcie z wójtami, tak by transport w gminach był prowadzony łącznie z powiatem.

Rozmówczyni zwróciła uwagę na jeden z punktów tzw. „piątki Kaczyńskiego”, jako możliwość wyjścia ze skomplikowanej sytuacji, w jakiej znalazł się powiat.

- Sytuacja zaskoczyła nas i gminy. Nikt z nas nie zaplanował w budżecie środków na ten cel - argumentowała, odnosząc się do problemów wygenerowanych przez Arrivę.

Niewiadomą dla rozmówczyni jest to, co już we wrześniu 2018 r. podczas konwencji samorządowej PiS zapowiedział premier Mateusz Morawiecki: wprowadzenie dofinansowania białych plam transportowych.

- Taką białą plamą jest też nasz powiat. Nie wiadomo, co dalej. Jeżeli rząd zrealizuje to, co obiecuje, chcielibyśmy również skorzystać z tych środków - zaznaczyła Małgorzata Tudaj.

Zapytana o termin graniczny, odpowiedziała, że takowego nie wyznaczono. - Trzeba po prostu dobrze przygotować publiczny transport na terenie naszego powiatu, włączając do zadania gminy - podkreśliła starosta.

Na etapie konsultacji jest skierowana przez Ministerstwo Infrastruktury kolejna wersja projektu nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym.

„Przede wszystkim projekt nie wskazuje nowych źródeł finansowania. Tym samym zorganizowanie wykonywania kursów o charakterze użyteczności publicznej, a co za tym idzie - pokrycie kosztów na dzień dzisiejszy musiałoby odbywać się w oparciu o dotychczasowe źródła dochodów jednostek samorządu terytorialnego (…)” - konkluduje Bartłomiej Zydel w artykule „Publiczny transport zbiorowy - kolejny »nowy« projekt”, opublikowanym 6 marca w internetowym „Dzienniku Warto Wiedzieć”.

Zdaniem ekspertów liczba Polaków, którzy nie mogą korzystać z publicznych środków transportu, oscyluje dziś wokół 14 milionów.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Rychu, taki lepszy RyszardTreść komentarza: Jestem za pojazdami elektrycznymi. Kumpel jest operatorem farm fotowoltaicznych i każą mu na weekend wyłączać fotowoltaikę by elektrownie węglowe działały, a można by wtedy ładować te autobusy. Ale do brzegu: autobusy elektryczne TAK ale POLSKIE, dlaczego Solaris ( no dobra już hiszpański ale w całości klepany w Polsce) nie wygrywa, chyba nie lubi Kędzierzyna. MAN miał kiedyś zakłady w Polsce ale też słabo, przeniósł się z Poznania do Starachowic ale tam robią jedynie konstrukcje... a reszta u Niemca... Jak Polska ma być bogata jeśli w Polsce robi ramę autobusu, a całe wnętrze w Niemczech, na koniec € z dotacji KPO trafia do Niemiec, a my na to pracujemy. Polacy, wiecie, że jestem sympatykiem Niemiec, ale czy wy się na to godzicie?Data dodania komentarza: 4.11.2024, 23:57Źródło komentarza: Urząd Miasta chce poznać zdanie mieszkańców na temat autobusów zeroemisyjnych w Kędzierzynie-KoźluAutor komentarza: Wysoki brunetTreść komentarza: Kurek jeszcze zagra? Tak pytam...Data dodania komentarza: 4.11.2024, 23:44Źródło komentarza: Oddaj krew i wejdź za darmo na mecz ZAKSY z Jastrzębskim WęglemAutor komentarza: KoźlaninTreść komentarza: Co wy promujecie ?Data dodania komentarza: 4.11.2024, 21:53Źródło komentarza: Julia Konik-Rańda: romskie serce i muzyczna pasja w "The Voice of Poland"Autor komentarza: Cała PrawdaTreść komentarza: NIE dla elektryków ! Nawet bogatsza jednostka komunikacji miejskiej MZA W-wa nie kupuje aż tyle elektryków tylko wciąż pojazdy z silnikiem spalinowym. To jest spisek UE przeciw Polsce.Data dodania komentarza: 4.11.2024, 21:52Źródło komentarza: Urząd Miasta chce poznać zdanie mieszkańców na temat autobusów zeroemisyjnych w Kędzierzynie-KoźluAutor komentarza: MatiTreść komentarza: My z sąsiadem Leszkiem, też mamy wspólne usługi i zakupy i dyrektora nie mamy.Data dodania komentarza: 4.11.2024, 20:25Źródło komentarza: Mariusz Wiśniewski nowym dyrektorem Powiatowego Centrum Usług WspólnychAutor komentarza: Ruchu, taki lepszy Ryszard.Treść komentarza: Z kim skoligacony? Ja Riczi chciałbym wiedzieć, by mieć pewność, że nie zachodzi podejrzenie o nepotyzm. My w PiS zawsze się tym brzydzimy, zawsze negujemy takie praktyki.Data dodania komentarza: 4.11.2024, 17:32Źródło komentarza: Mariusz Wiśniewski nowym dyrektorem Powiatowego Centrum Usług Wspólnych
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 4°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1032 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama