Wykresy to nie tylko suche dane. To wskazówka dla Ciebie i agencji
Od rozpoczęcia pozycjonowania firmowej witryny minął już rok? To doskonały moment, żeby podsumować dotychczasowe działania i przeanalizować ich efekty. Jednak jeszcze przed pochyleniem się nad wykresami i tabelkami warto ustalić mierniki, którymi będziesz się kierował podczas ich badania. Przypomnij sobie założenia sprzed roku. W jakich aspektach miała nastąpić poprawa, gdzie oczekujesz wymiernych efektów? Dobrym pomysłem jest ustalenie jednakowych wskaźników, tak, by móc z nich korzystać co roku. Dzięki temu uzyskasz dane o jasnej strukturze i będziesz mógł je z powodzeniem porównać. Odpowiedz sobie też na pytanie, czy od czasu nawiązania współpracy z agencją SEO zmieniałeś coś w strukturze strony. Jeżeli modyfikacje były niewielkie, być może nastał czas na ich zintensyfikowanie. Pamiętaj, że użytkowników nieustannie trzeba przyciągać nowymi rozwiązaniami technicznymi i graficznymi. Konkurencja jest na tyle duża, że tylko przejrzysta, dobrze działająca witryna jest w stanie wybić się spośród niej.
W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Warto wiedzieć, że efekty działań SEO mogą być bardzo różne. W dużej mierze zależą one od branży, w której działa Twoja firma, a także od budżetu, jaki przeznaczyłeś na marketing w wyszukiwarce internetowej. Nie bez znaczenia jest także konkurencja: im rywale są bardziej rozbudowani, a pozycjonowana strona słabsza, tym więcej czasu potrzeba na uzyskanie wysokiej pozycji, zwłaszcza, gdy w grę wchodzą trudne i konkurencyjne frazy. Czasami warto jednak poczekać trochę dłużej, by cieszyć się stabilnym wzrostem sprzedaży.
Zbadaj uzyskane rezultaty... i przygotuj cele na następny rok
Podczas analizy osiągniętych wyników zwróć szczególną uwagę na kilka ważnych aspektów. Sprawdź, czy słowa kluczowe, na jakich opierała się kampania, przyczyniły się do zdobycia wyższej pozycji w wyszukiwarce. Pamiętaj, że nie zawsze celem musi być TOP1 w Google – wszystko zależy od tego, jak bardzo rozbudowani i aktywni w sieci są Twoi rywale. Czasem rok to za mało, żeby osiągnąć pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania, ale, jak już mówiliśmy, to nie oznacza, że trzeba o tym marzeniu zapomnieć. Na razie przypomnij sobie swoje oczekiwania sprzed roku, gdy myślałeś o pozycjonowaniu strony. Czy uzyskane rezultaty Cię zadowalają? Jeżeli nie osiągnąłeś jeszcze bardzo wysokiego miejsca na niektóre frazy, ale nieustannie wędrują one w górę, to warto uzbroić się w cierpliwość. Drugim aspektem jest liczba wejść na stronę. Jeżeli wraz z agencją SEO dobrze dobrałeś frazy kluczowe, to będziesz mógł zaobserwować zwiększenie ruchu w witrynie. Przyczyni się do tego także wartościowy link building, czyli odnośniki prowadzące z renomowanych serwisów i portali branżowych. Dowiedz się, czy ilość unikalnych użytkowników witryny wzrosła w porównaniu do wyniku sprzed roku. Ostatnią kwestią jest liczba konwersji. Nawet jeśli strona jest prawidłowo wypozycjonowana, to wciąż możesz obserwować zbyt mało decyzji zakupowych, prób kontaktu czy wypełnionych formularzy. Być może problem tkwi w niskiej intuicyjności serwisu – tutaj przydadzą się specjalistyczne narzędzia, które pokażą Ci, gdzie użytkownicy spędzają najwięcej czasu, a które podstrony warto zmodyfikować.
Napisz komentarz
Komentarze