Reklama
poniedziałek, 23 grudnia 2024 20:56
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Postępują prace na obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w ciągu DK40

Przypomnijmy, na przełomie czerwca i lipca bieżącego roku wykonawca rozpoczął prace budowlane w ramach budowy północnej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla i Ujazdu. Na razie przebiegają one zgodnie z harmonogramem.
  • Źródło: GDDKiA

Autor: foto: GDDKiA

Pierwszym fragmentem, na którym skoncentrowały się prace, jest odcinek o długości ok. 7 kilometrów z ponad 14-kilometrowej całkowitej długości obwodnicy. Obejmuje on obszar na północ od m. Ujazd i Sławięcice, pomiędzy drogą wojewódzką nr 426 (odcinek Zalesie Śląskie - Sławięcice), a włączeniem obwodnicy do istniejącego śladu drogi krajowej nr 40 w kierunku Pyskowic. Wykonywane są tam roboty ziemne (formowanie wykopów i nasypów), a także wzmacniane jest podłoże budowlane przed ułożeniem pierwszych warstw konstrukcji nawierzchni, tzw. podbudowy pomocniczej. Rozpoczęły się także prace związane z przebudową niektórych elementów infrastruktury technicznej kolidującej z realizowaną obwodnicą.

Na pozostałych odcinkach, lokalnie prowadzone są prace przygotowawcze terenu przed rozpoczęciem robót ziemnych. W dwóch lokalizacjach prowadzone są prace archeologiczne, a ich efekty poznamy jeszcze w bieżącym roku.

Zakres inwestycji

Nowy odcinek będzie przedłużeniem istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w kierunku autostrady A4. Od ronda, jakie powstanie w ciągu DK40, trasa pobiegnie nowym śladem omijając Sławięcice i Ujazd i włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą województw opolskiego i śląskiego, na terenie gminy Rudziniec.

Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania - czyli niemal połowy długości obwodnicy - o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach. Droga będzie miała nawierzchnię bitumiczną.

Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne).

W ramach inwestycji powstanie 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda.

Charakterystycznym obiektem, na który warto zwrócić uwagę, będzie obiekt mostowy w konstrukcji stalowej łukowej nad Kanałem Gliwickim. Jego rozpiętość to 90 m, natomiast szerokość 18,4 m pozwoli na zlokalizowanie na nim jezdni w układzie 3 pasów drogowych (tzw. przekrój 2+1).

Wartość umowy z Wykonawcą to 220,6 mln zł, a termin oddania drogi do ruchu przypadnie w IV kwartale 2022 r.

Kalendarium

- 15 października 2018 r. - podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę obwodnicy

- 20 listopada 2019 r. - uzyskanie zmienionej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

 -27 stycznia 2020 r. - złożenie wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)

- 5 czerwca 2020 r. - uzyskanie decyzji ZRID

- IV kw. 2022 r. - zakończenie robót

 

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: kibicTreść komentarza: To po co tu się zapisał? Mógł od razu do Nysy jechać.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 15:23Źródło komentarza: Bartosz Kurek zapowiedział odejście z ZAKSY po sezonie 2024/2025! R Autor komentarza: Rychu, taki lepszy Ryszard.Treść komentarza: kilometrówkę mi zapłać to podjadęData dodania komentarza: 23.12.2024, 14:19Źródło komentarza: Wielkie otwarcie Dealz w Kędzierzynie-Koźlu! Sprawdź co kupisz i w jakich cenach R Autor komentarza: Rychu, taki lepszy Ryszard.Treść komentarza: Ja Ryszard Cz. znam się na siatkówce jak nikt, jestem do dyspozycji. Ciągle jestem wolnym obywatelem IIIRP i tak już zostanie.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 14:18Źródło komentarza: Bartosz Kurek zapowiedział odejście z ZAKSY po sezonie 2024/2025!Autor komentarza: Uchwałą i pałąTreść komentarza: No i prawidłowo! Po co nam PKP Cargo, jak mamy DB Cargo!Data dodania komentarza: 23.12.2024, 13:54Źródło komentarza: Największa tego typu inwestycja w Polsce realizowana jest właśnie w SławięcicachAutor komentarza: kaczaTreść komentarza: Ale że Amerykany odchodzą, to już musi być źle.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 10:40Źródło komentarza: Bartosz Kurek zapowiedział odejście z ZAKSY po sezonie 2024/2025!Autor komentarza: TTTreść komentarza: Ogrodowa już chyba passé🥴.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 10:33Źródło komentarza: Pracownicy MZK Kędzierzyn-Koźle na spotkaniu opłatkowym świętowali 55-lecie działalności spółki
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 1°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1013 hPa
Wiatr: 5 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna