W ciągu 18 miesięcy od przejęcia szyld Tesco zniknie z Polski i zostanie zastąpiony sklepami Netto.
- Widzieliśmy znaczącą poprawę wyników naszej działalności w Europie Środkowej, ale nadal dostrzegamy wyzwania rynkowe w Polsce. Ta transakcja pozwoli nam skoncentrować się w regionie na działalności w Czechach, na Węgrzech i Słowacji, gdzie mamy silniejszą pozycję rynkową i możliwości wzrostu oraz osiągamy marże i wyniki finansowe, które stanowią wartość dla Grupy - powiedział Dave Lewis, prezes Grupy Tesco.
Całkowita wartość przedsiębiorstwa ustalona w ramach transakcji wynosi 900 mln zł (równowartość 181 mln funtów), a łączne wpływy netto mają wynieść około 819 mln zł (równowartość 165 mln zł). Sfinalizowanie transakcji spodziewane jest w bieżącym roku finansowym. Wpływy ze sprzedaży zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne - informuje Tesco.
Netto, przejmując Tesco Polska, zwiększa liczbę sklepów do prawie 700. - Konsolidując obie sieci handlowe na rozwojowym rynku, robimy znaczący krok w realizacji strategii całej naszej grupy, stając się jednym z czołowych graczy na jednym z największych rynków w Europie - powiedział Janusz Stroka, prezes Netto Polska.
Salling Group planuje przekształcić nabyte sklepy Tesco w Netto 3.0 (ulepszony koncept dyskontu, poszerzony asortyment, wystrój nawiązujący do estetyki skandynawskiej) nie później niż w ciągu 18 miesięcy od zakończenia transakcji. Do tego czasu będą one działały pod szyldem Tesco.
Transakcja musi zostać zweryfikowana i zatwierdzona przez urzędy regulacyjne. Jej sfinalizowanie spodziewane jest w czwartym kwartale 2020 roku.
Napisz komentarz
Komentarze