Reklama
piątek, 22 listopada 2024 18:13
Reklama
Reklama
Reklama

Nowe zasady funkcjonowania gastronomii. Zjemy na miejscu i na wynos

18 maja br. rozpoczynamy trzeci etap odmrażania polskiej gospodarki. Otwarta zostanie branża gastronomiczna. Ministerstwo Rozwoju, w porozumieniu z Głównym Inspektoratem Sanitarnym oraz przedstawicielami branż i ekspertami, przygotowało wytyczne, które określają, w jaki sposób będzie można bezpiecznie świadczyć te usługi oraz z nich korzystać w okresie epidemii koronawirusa w Polsce.
  • Źródło: Ministerstwo Rozwoju
Nowe zasady funkcjonowania  gastronomii. Zjemy na miejscu i na wynos

Usługi gastronomiczne – przy zachowaniu określonych ograniczeń i obostrzeń dot. bezpieczeństwa i higieny pracy – będą mogły być świadczone w kawiarniach, restauracjach i strefach gastronomicznych (food court), zarówno na miejscu jak i na wynos.

Usługa na miejscu:
- przynoszenie zamówień na tacach;
- mycie i dezynfekowanie tac każdorazowo w sytuacji, gdy istnieje możliwość przeniesienia się na nią wirusa (np. gdy ktoś w pobliżu kichnął).

Usługa na wynos:
- wydawanie zamówień na ladzie w papierowych torbach, tace wydawane na życzenie klienta.
- bezkontaktowe wydawanie zamówień.
- zapewnienie bezpieczeństwa przy korzystaniu z ekranów do składania zamówień (tzw. kiosków) poprzez np. dozownik z płynem do dezynfekcji rąk bądź jednorazowe rękawiczki i regularne (kilka razy dziennie), przecieranie powierzchni ekranów.

Ważne! Z sali jadalnej należy usunąć wszelkiego rodzaju dodatki (tj. cukier, jednorazowe sztućce, wazoniki, serwetniki); wydawać je będzie obsługa bezpośrednio do złożonego zamówienia.

Ważne! Strefy gastronomiczne zostaną również otwarte w galeriach i centrach handlowych.

Właściciel restauracji powinien stworzyć takie warunki pracy, które będą gwarantowały zachowanie bezpiecznych odległości pomiędzy pracownikami. A tam, gdzie to możliwe, wykorzystywać do komunikacji telefonów komórkowych i internetu.

Należy też dbać o zachowanie bezpiecznych odległości i środków higieny dla gości oraz regularnie dezynfekować powierzchnie w restauracjach i kawiarniach z miejscami do siedzenia.

Osoby stojące w kolejce powinny zachować 2-metrowy dystans. Wymagana jest również dezynfekcja rąk przy wejściu na teren lokalu. Dozowniki z płynem do dezynfekcji powinny się znajdować w obszarze sali jadalnej (przy punktach składania zamówień/ kasowych) oraz przy wyjściu z toalet.

Do właścicieli lokali gastronomicznych należy też ustalenie i kontrola maksymalnej liczby gości, która w danym momencie w nim przebywa. Natomiast kucharze oraz kelnerzy powinni nosić maseczki oraz rękawiczki. Po zakończeniu obsługi gości, stoliki powinny być każdorazowo dezynfekowane.

Uwaga! Odległość od krańca blatu jednego stolika do krańca blatu drugiego stolika powinna wynosić 1,5 m lub 1 m w przypadku oddzielenia stolików przegrodami o wysokości minimum 1 m (ponad blat stolika).


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Jestem z KoźlaTreść komentarza: MOPS to instytucja z klapkami na oczach. Patusom takim jak kryminaliści, menele czy cyganie dają wszystko. A uczciwe osoby które są biedne i potrzebują pomocy nie pomogą i wynajdują różne przepisy....Data dodania komentarza: 22.11.2024, 16:46Źródło komentarza: W „Magnolii” też świętowano Dzień Pracownika Socjalnego. ZDJĘCIAAutor komentarza: niepełnosprawnyzkozlaTreść komentarza: Od dłuższego czasu próbuję i składam e-mailowo swą ofertę do zatrudnienia jako osoba niepełnosprawna. Brak odpowiedzi z ich strony - totalna ignorancja.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 16:43Źródło komentarza: Zakład Aktywności Zawodowej zadba o Park LotnikówAutor komentarza: Cała PrawdaTreść komentarza: Od edukacji są nauczyciele i za to biorą kasę nie małą kasę. A policja na ulice i pilnować porządku bo są od tego. Ciągle migają się od pracy za którą teraz żądają więcej kasy.... Kpina !Data dodania komentarza: 22.11.2024, 16:41Źródło komentarza: Policjantka spotkała się z uczniami klas maturalnych kozielskiej "Żeglugi"Autor komentarza: AnnaTreść komentarza: Gratulacje dla Działu Obsługi Klienta. Upokorzenie i pogarda to Wasze hasło wiodące w obsłudze swoich klientów.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 15:35Źródło komentarza: Policja wezwana do klienta, który nie zapłacił za reklamówkę. Sieć przeprasza i daje 10 zł na zakupyAutor komentarza: xxxTreść komentarza: Jakie miasto taka obsługa.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 13:48Źródło komentarza: Policja wezwana do klienta, który nie zapłacił za reklamówkę. Sieć przeprasza i daje 10 zł na zakupyAutor komentarza: TTTreść komentarza: Zapomnieli jeszcze odznaczyć nadgorliwego ochroniarza 🥁👏Data dodania komentarza: 22.11.2024, 10:00Źródło komentarza: Policja wezwana do klienta, który nie zapłacił za reklamówkę. Sieć przeprasza i daje 10 zł na zakupy
Reklama
opady śniegu

Temperatura: 0°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1004 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna