MRM Kędzierzyn-Koźle włączyła się w ogólnopolską ankietę, przeprowadzoną przez ponad 50 organizacji w całej Polsce, a przygotowaną i zainicjowaną przez zaprzyjaźnioną MRM Opola oraz Radę Dzieci i Młodzieży przy MEN. Inicjatywa ma na celu wykonanie kompleksowego badania potrzeb, problemów i opinii uczniów, którzy wobec trwającej w Polsce pandemii koronawirusa mierzą się z wielkim, nowym wyzwaniem - edukacją zdalną. W tym celu stworzono ankietę dedykowaną uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych w ramach, której zapytano o kluczowe, z punktu widzenia systemu nauki zdalnej, kwestie.
Zdecydowana większość badanych uczniów ocenia poziom nauki zdalnej w swojej szkole “dostatecznie” (32,8% badanych) lub “dobrze” (35,7% badanych) i ,,bardzo dobrze” (10,9% badanych) co pokazuje, iż odczucia uczniów na temat poziomu edukacji oferowanego przez szkoły, nie różnią się zdecydowanie względem nauki stacjonarnej. Dodatkowo, co wielu uczniów podkreślało w kolejnych odpowiedziach, poziom nauki pozwala większości uczniów opanować materiał, który został zaplanowany na rok szkolny 2019/2020 w terminie. Mimo wszystko pojawiły się również opinie negatywnie lub skrajnie negatywnie oceniające poziom kształcenia zdalnego. Aż 16,5% uczniów oceniło poziom edukacji zdalnej “źle”, a 4,1% oceniła go “fatalnie”.
Część uczniów ma również problemy z odnalezieniem się w nowych formach edukacyjnych, ponieważ nie zostały przeprowadzone wcześniej zajęcia organizacyjne, w ramach których można byłoby ustalić zasady, plan pracy oraz omówić zagadnienia i możliwości techniczne formy nauczania wybranej przez nauczyciela.
Tylko połowa badanych szkół korzysta z jednolitej platformy do nauki zdalnej. Najczęściej stosowaną jest platforma Microsoft Teams, która zapewnia najszersze możliwości w zakresie prowadzenia edukacji w sposób zdalny. Według badanych uczniów to rozwiązanie zapewnia zorganizowaną, zaawansowaną technicznie pracę oraz znacznie poprawia komunikację między uczniami, a nauczycielami. Niestety aż połowa uczniów nie ma możliwości korzystania z jednolitego systemu edukacji.
- Mając na względzie komfort i efektywność uczniów w procesie nauczania zdalnego, zwracamy się z uprzejmą prośbą o przeanalizowanie niniejszego raportu oraz rozważenie wprowadzenia wyszczególnionych przez nas rekomendacji w placówkach oświatowych na terenie miasta. Liczmy, że nasz raport spotka się ze zrozumieniem władz i pozwoli wypracować usprawnienia procesu edukacyjnego - mówi Arkadiusz Małachowski, przewodniczący Młodzieżowej Rady Miasta Kędzierzyn-Koźle.
Pełna wersja raportu MRM Kędzierzyn-Koźlu TUTAJ
Napisz komentarz
Komentarze