Bal organizowany przez Polsko-Austriackie Towarzystwo Kulturalne „Takt” , miał miejsce 22 lutego w Palais Ferstel w Wiedniu. Co roku w imprezie tej uczestniczą przedstawiciele życia politycznego, kulturalnego oraz przedsiębiorcy. Tym razem na zaproszenie organizatorów pojawili się tam m.in. prezydent Kędzierzyna-Koźla Sabina Nowosielska oraz jej zastępcy: Artur Maruszczak i Wojciech Jagiełło - wszyscy z małżonkami. Prywatnie była tam również Izabela Migocz, dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej w Kędzierzynie-Koźlu.
Wyjazd samorządowców na to wydarzenie zaskoczył radnych, którzy w związku z tym postawili włodarzom miasta szereg pytań.
- Chcielibyśmy zobaczyć, jaki jest protokół wykonania usługi reklamowej wartej 17 tys. zł i jakie zyski promocyjne będzie miało miasto z tego tytułu oraz czy naprawdę zasadne było zlecanie firmie zewnętrznej takowej usługi - pytał radny Klubu Radnych PIS Fabian Pszon.
Wyjaśnień domagała się nie tylko opozycja, ale również Klub Radnych Sabiny Nowosielskiej - Koalicja Obywatelska, który złożył w magistracie pismo z pytaniami: kto reprezentował miasto Kędzierzyn-Koźle na balu?, jaki cel miały tego rodzaju działania promocyjne - do kogo były skierowane?, jakie koszty poniosło miasto Kędzierzyn-Koźle w związku ze współorganizowaniem, uczestnictwem delegacji, zakwaterowaniem i inne? oraz z jakim podmiotem miasto zawarło umowę na świadczenie usług promocyjnych i z jakich środków budżetowych?
W piśmie zastępcy prezydenta miasta Artura Maruszczaka z 11 marca czytamy: „Miasto Kędzierzyn-Koźle na balu reprezentowała prezydent miasta wraz z zastępcami - na zaproszenie organizatorów balu. Udział przedstawicieli gminy Kędzierzyn-Koźle w balu miał na celu głównie zainteresowanie austriackich i polskich przedsiębiorców miastem i jego terenami inwestycyjnymi, a także zaprezentowanie turystycznych walorów miasta. Narzędziami do pozytywnego kreowania wizerunku było m.in. otwarcie balu przez prezydent Sabinę Nowosielską połączone z prezentacją filmu promocyjnego miasta Kędzierzyn-Koźle; prezentacja logo miasta na indywidualnym banerze usytuowanym na scenie oraz na banerze organizatora; kolportaż miejskich folderów oraz folderów Kędzierzyńsko-Kozielskiego Parku Przemysłowego. Ponadto miasto przekazało organizatorom imprezy gadżety związane z Kędzierzynem-Koźlem oraz Grupą Azoty ZAKSA, które zlicytowano na cele charytatywne. W balu brali udział przedstawiciele ambasad oraz instytucji państwowych i kulturalnych, przedstawiciele świata biznesu z Polski, Austrii oraz całego świata - w tym roku organizatorzy gościli m.in. Austriaków, Japończyków, Irlandczyków, Islandczyków, Ukraińców, Białorusinów, Anglików, Łotyszy oraz gości ze Stanów Zjednoczonych. W balu uczestniczyli też - prywatnie - przedstawiciele świata biznesu i kultury z Kędzierzyna-Koźla, którzy mogli nawiązać nowe relacje z partnerami z Austrii i Polski. Koszty związane z udziałem w balu władz miasta wyniósł 3.556,58 złotych. Miasto zawarło umowę na świadczenie usług promocyjnych z panem Adamem Bastą, reprezentującym grupę lokalnych muzyków, którzy zostali poproszeni przez organizatorów o zapewnienie oprawy muzycznej podczas balu. Usługa opłacona została ze środków Biura Informacji i Promocji Miasta”.
Za usługę promocyjną gmina zapłaciła firmie 11 000 zł + VAT (13 530 zł). Promocję miasta podczas balu zlecono firmie ABConsulting. Umowa zawierała m.in. punkt dotyczący kreowania pozytywnego wizerunku Kędzierzyna-Koźla.
- Uznaliśmy, że doskonałym sposobem promocji miasta będzie występ zespołu składającego się ze świetnych muzyków z Kędzierzyna-Koźla - wyjaśnia Adam Basta z ABConsulting.
Napisz komentarz
Komentarze