Reklama
sobota, 2 listopada 2024 21:12
Reklama
Reklama
Reklama

Oszuści podszywają się pod pracowników Taurona

TAURON ostrzega swoich klientów przed osobami, które podszywają się pod pracowników spółki. Klienci otrzymują fałszywe e-maile z groźbą: „Jeżeli nie odnotujemy wpłaty w przeciągu 24 godzin, będziemy zmuszeni przerwać dostawę prądu”. Wiadomości tego typu są próbą wyłudzenia pieniędzy.
Oszuści podszywają się pod pracowników Taurona

- Apelujemy do klientów o nieotwieranie plików załączonych do tych e-maili i niedokonywanie płatności na ich podstawie. Tych wiadomości nie wysyłamy do swoich klientów - informuje Łukasz Zimnoch, rzecznik prasowy TAURON Polska Energia.

Po pierwsze, gdy firma informuje o wstrzymaniu dostawy prądu, w przypadku braku uregulowania zadłużenia przez klienta indywidualnego, musi to zrobić w formie listownej. Tylko informacja przekazana na piśmie może być, zgodnie z prawem, podstawą wstrzymania dostaw energii z powodu zadłużenia. Tak więc klient indywidualny otrzymuje w takiej sytuacji list, a nie – jak w przypadku próby oszustwa – wiadomość e-mail.

Po drugie, w prawdziwym liście wzywającym do zapłaty, wyznaczony jest termin wpłacenia zaległej kwoty do 14 dni od dnia otrzymania pisma, a nie jak w e-mailu - 24 godziny.

Po trzecie, w liście TAURONA wzywającym do zapłaty zaległych należności wyszczególnione są wszystkie kwoty, które składają się na zadłużenie oraz podany jest numer konta bankowego, na który należy wpłacić zaległą sumę. Jest to dotychczasowy, indywidualny numer konta bankowego klienta – ten sam, który klient ma na swoich fakturach za prąd.

Po czwarte, w listach wzywających do zapłaty TAURON podaje konsumentom wiele dodatkowych informacji. Przede wszystkim przedstawia podstawę prawną swoich działań oraz informuje o prawie do złożenia reklamacji. Ponadto listy te są zawsze podpisane imieniem i nazwiskiem upoważnionej osoby oraz zawierają dane kontaktowe, pod którymi klient może uzyskać informacje w tej sprawie.

 

Klienci indywidualni, którzy zalegają z zapłatą należności, mogą jednakże otrzymywać od TAURONA wiadomości e-mail lub SMS, które są formą przypomnienia o konieczności dokonania zapłaty. Jeżeli klient otrzymał już list wzywający do zapłaty, a mimo tego nie uregulował należności, może otrzymać SMS z kwotą do zapłaty oraz informacją „Wpłać teraz - unikniesz wyłączenia prądu.” Nigdy jednak w tego typu wiadomościach TAURON nie wysyła numeru konta bankowego, na które trzeba dokonać wpłaty. Każdy klient ma swój indywidualny numer konta bankowego, który znajduje się na jego fakturze i tylko na ten numer konta powinien wpłacać zarówno bieżące, jak i zaległe należności.

 

Nie daj się więc oszukać i zawsze starannie sprawdzaj wezwania do zapłaty! Szczegóły znajdziesz na mojtauron.pl. Jeżeli masz wątpliwości, zadzwoń pod numer 326060606. Pamiętaj również o tym, że pracownicy firmy nie chodzą po domach, aby sprzedawać prąd lub gaz.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
zachmurzenie małe

Temperatura: 4°CMiasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1033 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama