Intermarche od dłuższego czasu borykało się z problemami. Na półkach pojawiało się coraz mniej towaru. Z miesiąca na miesiąc sklep coraz bardziej pustoszał. Właściciele marketu jako przyczynę kłopotów podali wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę, rosnące ceny energii oraz koszty pracy, a także silną konkurencję na rynku.
Jak wyjaśniła w rozmowie z nami prezes kozielskiego dyskontu, budynek w którym funkcjonuje market, jest dzierżawiony od prywatnego właściciela.
Na razie nie wiadomo czy miejsce po Intermarche zostanie zagospodarowane przez inną sieć.
Intermarche od początku swojej obecności w Polsce rozwija się wyłącznie w oparciu o franczyzę. Każdy sklep jest spółką, w której udziałowcem mniejszościowym jest Grupa Muszkieterów. Model biznesowy w Polsce zakłada prowadzenie 2 rodzajów placówek: Intermarche Super o powierzchni powyżej
W 2019 roku sieć zamknęła w całej Polsce 12 swoich sklepów. Tym samym w grudniu 2019 roku skurczyła się w naszym kraju do 204 placówek. Z kolei w 2018 roku sieć zamknęła 22 placówki. Spółka SCA PR Polska (prowadząca Intermarche) zanotowała w 2018 roku 2,2 mld zł przychodów i 76,7 mln zł starty.
Napisz komentarz
Komentarze