Inwestor: Województwo Opolskie - Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu. Wykonawca robót: Remost Sp. z o.o. z Olesna. Całkowita wartość zadania: 13.840.921,77 zł. Tak pokrótce scharakteryzować można drugi etap przebudowy DW408.
W opolskim ZDW zakładają, że finalnie przebudowa drogi wpłynie na dostęp do obszarów ważnych dla rozwoju gospodarczego naszego województwa, a jednocześnie poprawie ulegnie bezpieczeństwo sieci drogowej i płynność ruchu.
Przypomnijmy: pierwszym etapem kompleksowego zadania była rozbudowa w 2017 r. 2,2-kilometrowego odcinka Brzeźce - Stare Koźle za kwotę 7,7 mln zł.
Zakończona właśnie przebudowa drogi z Bierawy do Korzonka pozwala na ruch pojazdów o nacisku 115 kN/oś. Zapewnienie standardu nawierzchni zdolnej do przenoszenia takich obciążeń w założeniu zarządcy ma pozytywnie wpłynąć na aktywizację terenów inwestycyjnych Kędzierzyna-Koźla, miasta, które jest - jak to się określa w przygotowanym przez ZDW w Opolu materiale - "liderem wśród miast Opolszczyzny w obszarze przemysłowym".
Zakres inwestycji poza przebudową drogi na długości 2,72 km, obejmował: budowę ciągu pieszo-rowerowego - ok. 2 km, chodników - o długości ok. 0,5 km, budowę bądź przebudowę czterech zatok autobusowych, przebudowę pięciu skrzyżowań z drogami podporządkowanymi, a także 30 zjazdów publicznych i indywidualnych. Bezpieczeństwo niezmotoryzowanych użytkowników drogi poprawi się nie tylko dzięki ścieżce pieszo-rowerowej, ale i czterem nowym przejściom dla pieszych.
W przygotowaniu do dalszej realizacji są w najbliższych latach odcinki: Kędzierzyn-Koźle - Brzeźce (dł. 1,6 km), Brzeźce (dł. 1,6 km), Ortowice (dł. 2,1 km) i Kotlarnia - Goszyce (dł. 1,2 km). Jeśli do tego dodać już wykonane fragmenty, to przebudowane ma zostać ok. 12 km drogi za ok. 70 mln zł.
Spotkanie z 13 grudnia otworzył Mirosław Sokołowski, zastępca dyrektora ds. inwestycji w ZDW w Opolu.
- To bardzo istotny odcinek drogi. Co ważne, jego przebudowę udało się wykonać w ciągu jednego okresu budowlanego. Rozpoczęliśmy wiosną, spotykamy się w grudniu. Droga o dużym natężeniu - prawie sześć tysięcy pojazdów dziennie, z czego tysiąc samochodów ciężarowych. To można było odczuć podczas remontu - powiedział dyrektor Sokołowski.
Więcej w 47. nr. NGL.
Napisz komentarz
Komentarze