Wcześniej zmodernizowano biegnący nad ul. Kozielską wiadukt kolejowy, którego stan techniczny pozostawiał wiele do życzenia, a w 2015 roku również budynki dworcowe wraz z przejściem podziemnym. Zrobiło się estetyczniej i funkcjonalniej. Wnętrze budynku odnowiono, zamontowano monitoring i czytelne tablice informacyjne dla podróżnych. Dworzec został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, a modernizacja objęła również renowację zabytkowych elementów gmachu.Remont dworca pochłonął prawie 12 mln zł.
Przyszedł wreszcie czas na remont peronów wraz z torowiskami, a wszystko to w ramach projektu o wartości 628,5 mln zł. Modernizacja prowadzona jest dzięki dofinansowaniu ze środków unijnych, które wyniosło ponad 397 mln zł. Zakończenie prac na trasie Opole-Groszowice – Kędzierzyn-Koźle przewidziano na październik 2021 r. Sam projekt to skomplikowane pod względem technicznym przedsięwzięcie obejmujące m.in. modernizację torów, 80 nowych rozjazdów, wymianę sieci trakcyjnej oraz montaż nowych urządzeń zabezpieczających ruch kolejowy. Wszystko to pozwoli zwiększyć prędkość pociągów do 160 km/godz., a tym samym skrócić z 50 do 25 minut czas przejazdu ze stolicy województwa do Kędzierzyna-Koźla.
Ponadto znacząco zwiększy się przepustowość tej trasy, którą obecnie przejeżdża ok. 80-90 pociągów w ciągu doby - w tym 48 pociągów pasażerskich. Jest to szczególnie ważne, gdyż linia ta stanowi główny korytarz transportowy pomiędzy Górnym i Dolnym Śląskiem. W sumie na dziesięciu stacjach i przystankach remontem objętych zostanie dwadzieścia peronów, które staną się nowoczesne i bardziej przyjazne dla pasażerów. Dodatkowo w Gogolinie powstanie przejście podziemne na perony. Z kolei na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie, Groszowicach i Grotowice dostęp do peronów ułatwią specjalne windy.
Napisz komentarz
Komentarze