Według informacji GDDKiA w Opolu, naprawa dotychczasowego mostu zajmie bardzo dużo czasu i pochłonie kilkadziesiąt milionów złotych. Należało więc znaleźć jakieś alternatywne rozwiązanie i tak tez się stało.
4 Głogowski Batalion Inżynieryjny zakończył już skręcanie 78 metrów fragmentów konstrukcji dwóch mostów DMS-65.
Natomiast firma Himmel i Papesch Opole wykonała już jeden nasyp i praktycznie dokończyła jeden przyczółek od strony Krapkowic. Od strony Żywocic, kontynuowane są prace przy budowie drugiego przyczółka (larseny są wbite, nasyp będzie niebawem dokończony).
Jeżeli dopiszą warunki atmosferyczne, procedura montażu mostów ma rozpocząć się w najbliższą sobotę (14.12). Po umieszczeniu mostów na miejscu, przewidziane są jeszcze prace związane z budową nawierzchni i dróg dojazdowych oraz próby obciążeniowe.
Dużym wyzwaniem jest logistyka składania mostu i umieszczenia go na przyczółkach, bo miejsca jest niestety za mało, żeby mosty złożyć w całości i przenieść nad rzekę. Na szczęście Pracownia Projektowa Mostopol Sp. z o.o. świetnie to rozplanowała i niebawem mosty powinny już stać na swoim miejscu. Zgodnie z planem na pewno będzie to jeszcze w tym miesiącu.
Już na samym początku całej operacji było wiadomo, że 4 Głogowski Batalion Inżynieryjny miał za zadanie przywóz wszystkich elementów mostów DMS z magazynów Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych z okolic Warszawy. Transport potrwał około tygodnia Wojsko wykonało po 6 kursów, za każdym razem trzema zestawami transportowymi.
Wojsko dostarczyło pierwsze elementy mostów DMS-65 na miejsce już 2 grudnia. Większość elementów konstrukcyjnych mostów DMS-65 już 4 grudnia była na miejscu i 4 Głogowski Batalion Inżynieryjny pod dowództwem por. Pawła Lampowskiego mógł rozpocząć montaż.
Na miejsce składowania i montowania mostów wyznaczono drogę przy budowie - jeden na ul. Kozielskiej (między nową przeprawą a skrzyżowaniem z DK45), a drugi na DK45 (między skrzyżowaniem a obecną kładką).
O przebiegu prac od wielu dni informuje w mediach społecznościowych starosta krapkowicki Maciej Sonik, który jest bardzo mocno zaangażowany w rozwiązanie tego komunikacyjnego problemu.
Postęp prac przy budowie alternatywnego mostu na Osobłodze przebiega bardzo szybko i zgodnie z harmonogramem.
Przypomnijmy, stosowną umowę z firmą Himmel i Papesch, która wybuduje nasypy, drogi, przyczółki i ustawi mosty w ciągu 30 dni podpisano pod koniec listopada. Roboty ruszyły 25 listopada. Wiadomo, że zakończą się jeszcze w tym miesiącu, ale czy przed nadejściem okresu świątecznego, trudno w tym momencie przesądzić, gdyż prace mają jeszcze potrwać około dwóch tygodni.
Napisz komentarz
Komentarze