Pociągi między Opolem Głównym i Zachodnim jadą już nowych torach. Inwestycja sprzyja rozwojowi kolejowych podróżny regionalnych i dalekobieżnych. Codziennie na ważnej trasie, łączącej Dolny Śląsk i Opolszczyznę oraz wschód i zachód kraju, trasie kursuje ponad 100 pociągów.
Przebudowa drugiego toru, podobnie jak w przypadku pierwszej nitki, objęła także sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem oraz trzy mosty i cztery wiadukty. Obiekty położone są nad Młynówką, Odrą, Kanałem Ulgi oraz nad ulicami: Powstańców Śląskich, Krapkowicką, Suchodołem i Prószkowską w Opolu.
Dzięki wykonanej inwestycji, kolejarze prowadzą ruch pociągów na stacji Opole z nowej nastawni, która zastąpiła stary obiekt. Dyżurni ruchu korzystają z nowoczesnych systemów i urządzeń komputerowych
Przebudowa czterech wiaduktów kolejowych między Opolem Głównym a Zachodnim zwiększyła istotnie możliwości kolei. Prace wykonane przez PLK S.A. usprawnią również komunikację drogową. Taki efekt po zakończeniu prac drogowych da m.in. przebudowa wiaduktu na ul. Powstańców Śląskich. Kierowcy zyskają bezpieczniejszy i sprawniejszy przejazd – w miejscu jednokierunkowej, wąskiej ulicy będzie dwupasmowa droga z chodnikiem. Ten zakres prac najbardziej zależy od warunków atmosferycznych. Zakończenie zadania planowane jest na marzec.
Po inwestycji na odcinku Kędzierzyn Koźle - Opole Zachodnie zwiększy się bezpieczeństwo podróży, konkurencyjność transportu kolejowego, a także zmniejszy się niekorzystne oddziaływanie kolei na środowisko.
Projekt: „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie” jest realizowany za 815,7 mln zł z udziałem środków unijnych CEF (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”) w wysokości blisko 400 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze