Tego typu statki używane są na zamarzających wodach żeglownych. Jednostka pływająca o wzmocnionej konstrukcji kadłuba, której nadano nazwę "Sokół", pod koniec roku trafi z Koźla do zamawiającego. Zimą będzie łamała pokrywę lodową na Zbiorniku Włocławskim.
- Prace przy budowie statku trwały półtora roku. Już na wodzie zostaną przeprowadzone ostatnie prace związane z wyposażeniem jednostki - mówi Rudolf Kowalczyk, dyrektor Stoczni Koźle Sp. z o. o.
W trwającej ponad godzinę operacji wodowania "Sokoła" wzięli udział: dyrektor RZGW w Warszawie - Robert Chciuk, pełnomocnik projektu "Budowa dwóch lodołamaczy dla potrzeb zimowej osłony przeciwpowodziowej na terenie działania RZGW w Warszawie" z ramienia zamawiającego - Jacek Gatkowski, konstruktorzy z biura projektowego Navishipproject s.c. Jan Migała i Ireneusz Aleksander, a także prezes Damen Shipyard Koźle, która uczestniczyła w budowie lodołamaczy, tworząc ich kadłuby - Jacek Małek.
Działalność Stoczni Koźle ukierunkowana jest głównie na świadczenie usług remontowych, budowę małych obiektów pływających, wyposażenia pokładowego i konstrukcji stalowych spawanych. Spółka realizuje obecnie kilka innych projektów, w tym obejmujących budowę kontenerowca i pogłębiarki.
Koszt projektu „Budowa 2 lodołamaczy dla potrzeb zimowej osłony przeciwpowodziowej na terenie działania RZGW w Warszawie” to 37087394,23 zł, z czego dofinansowanie w ramach POIiŚ oś priorytetowa II, działania 2.1 ze środków UE wynosi 31520103,10 zł.
Napisz komentarz
Komentarze