Zmodernizowana magistrala kolejowa od Opola Zachodniego do Kędzierzyna-Koźla, stanowi główny korytarz transportowy pomiędzy Górnym i Dolnym Śląskiem. Trasą w ciągu doby przejeżdża 80-90 pociągów.
Od Opola do Kędzierzyna-Koźla 10 stacji i przystanków ma nowe perony, dostosowane do obsługi osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Dostęp do peronów ułatwiają pochylnie. Na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie, Opolu Groszowicach i na przystanku Opole Grotowice są nowe windy. Na zmodernizowanych peronach jest czytelne oznakowanie oraz wiaty i ławki. Zainstalowano też nowe oświetlenie.
Obok torów wybudowano konstrukcje wsporcze i zamontowano nową sieć trakcyjną. Są nowe urządzenia sterowania ruchem, które zwiększyły pozom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Teraz na odcinku tym pociągi mogą poruszać się z prędkością do 160 km/godz. Czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skrócił się z 50 do 25 minut.
W ruchu towarowym zwiększyła się natomiast możliwość przewozu większej ilości ładunków na ważnej linii w ruchu krajowym oraz w korytarzu międzynarodowym Bałtyk – Adriatyk łączącym porty nad Bałtykiem z Europą Południową.
Inwestycja realizowana była w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie”. Wartość projektu wynosi 815,7 mln zł. Współfinansowanie ze środków unijnych CEF (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”) w wysokości 397,3 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze