Podając się za funkcjonariusza tłumaczył, że pracownicy banku w którym trzymamy nasze oszczędności, współpracują z oszustami. Tym samym nakłaniał swoich rozmówców, aby przelali oni oszczędności na wskazane ,,policyjne konto”.
Tym razem rozmówcy nie dali się oszukać. Mieszkańcy Kędzierzyna-Koźla dzięki świadomości i czujności, nie dali się zwieść i w porę przerwali rozmowę informując o przestępczym procederze policję.
Niestety coraz więcej osób ma świadomość tego, w jaki sposób działają sprawcy oszustw i jak nie stać się ich ofiarą. Przestępcy jednak wciąż modyfikują swoje działania. W ostatnim czasie często wykorzystywaną przez nich metodą jest oszustwo „na policjanta”. Sprawcy wykorzystują zaufanie społeczeństwa do Policji i próbują wyłudzić pieniądze od starszych osób. Bądźmy zatem czujni.
Pamiętajmy, że funkcjonariusze nigdy nie dzwonią i nie nakłaniają do przelania czy wypłaty środków pieniężnych. Jeśli odbierzemy taki telefon, możemy mieć pewność, że mamy do czynienia z oszustem. Aby nie paść ofiarą takiego procederu, należy przestrzegać następujących zasad:
- pod żadnym pozorem nie przekazuj pieniędzy obcym osobom;
- nigdy nie podawaj swoich danych - wieku, adresu, sytuacji materialnej, numeru konta czy hasła;
- jeśli rzeczywiście chcesz pomóc najbliższym, spotkaj się z nimi osobiście, będziesz miał pewność, że pieniądze nie trafią w niepowołane ręce;
- funkcjonariusze Policji nigdy nie proszą o przekazanie pieniędzy czy przelewanie ich na jakiekolwiek konta;
- w razie jakichkolwiek wątpliwości lub podejrzeń powiadom Policję dzwoniąc na numer 112.
Napisz komentarz
Komentarze