W trakcie trwającej przerwy zimowej wykonawca realizuje zakres robót, na które pozwalają reżimy technologiczne. Prowadzone są w różnym zakresie prace przy 16 obiektach mostowych oraz przebudowie sieci wysokiego napięcia.
Lada moment wykonawca przystąpi do prac przy budowie ronda turbinowego na włączeniu obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 40 w rejonie al. Armii Krajowej. Nowe rondo zastąpi istniejący tam niebezpieczny zakręt łączący obwodnicę miasta z al. Ignacego Lisa. Na ostrym łuku drogi regularnie dochodzi do różnych niebezpiecznych zdarzeń z udziałem pojazdów. Prace realizowane na tym odcinku rozpoczną się w poniedziałek 8 marca br., a zakończą się w grudniu br.
Wprowadzona w przyszłym tygodniu tymczasowa organizacja ruchu potrwa do dwóch tygodni. Wykonawca zaplanował w tym czasie prace związane z poszerzeniem skarpy i pobocza na DK40. Wprowadzana organizacja spowoduje wyłączenie jednego pasa ruchu (skrajnego). Oznacza to, że na tym odcinku zamknięty zostanie prawy pas ruchu, a kierowcy jadący w stronę Pyskowic będą się poruszać lewym pasem.
Kolejny etap prac zakłada wyłączenie pasów wewnętrznych na dwóch jezdniach. Utrudnienia rozpoczną się w połowie marca br. i potrwają około 3 tygodni.
Natomiast w połowie kwietnia br. nastąpi przełożenie ruchu na jezdnię prawą, co potrwa około 4 miesięcy.
Budowany odcinek będzie przedłużeniem istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w kierunku autostrady A4 o długości około 14,3 km. Od ronda jakie powstanie w ciągu DK40 trasa pobiegnie nowym śladem omijając Sławięcice i Ujazd i włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą województw opolskiego i śląskiego, na terenie gminy Rudziniec.
Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania - czyli niemal połowy długości obwodnicy - o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.
W ramach inwestycji powstanie 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda.
Projektowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa opolskiego i śląskiego, na terenie gmin: Kędzierzyn-Koźle, Ujazd i Rudziniec.
Napisz komentarz
Komentarze