Mieszkańcy województwa opolskiego już od dawna umawiali się na spotkania z pracownikiem wybranej placówki ZUS. Jednak dotychczas, wizytę „poza kolejką” mogli rezerwować tylko użytkownicy portalu PUE ZUS. Obecnie, by umówić się na indywidualne konsultacje z pracownikiem ZUS, wystarczy zadzwonić pod numer 77 4511623. Ten sposób zamówienia spotkania może wykorzystać każdy klient, niezależnie od tego czy ma już konto na PUE.
- Wielu osobom, które nie mają jeszcze konta na Platformie Usług Elektronicznych może zależeć na spotkaniu z ekspertem w najbliższej jednostce Zakładu. Stąd pomysł na poszerzenie grona klientów, którzy mogą skorzystać z naszej oferty i uproszczenie sposobu rezerwacji wizyty. Tak po prostu, przez telefon. Teraz wystarczy zadzwonić, podać swoje dane i wskazać placówkę do której planujemy się udać - wyjaśnia Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
O jakie dane chodzi? Podczas ustalania terminu spotkania przez telefon wystarczy podać imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Ponadto należy wskazać sprawę, jaką chcemy omówić z ekspertem ZUS, oraz oczywiście dzień i godzinę wizyty. Następnie na podany podczas rozmowy numer telefonu będzie wysłany SMS z datą oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerów w placówce ZUS.
Istotną informacją dla osób, które będą rezerwować terminy wizyt telefonicznie jest to, że na spotkanie w ZUS będzie można umówić się maksymalnie 6 dni przed jej terminem.
- Nowe rozwiązania, jak telefoniczna rezerwacja spotkań w naszych placówkach lub czyli wideokonferencje z pewnością podnoszą bezpieczeństwo i komfort naszych klientów. To szczególnie ważne w sytuacji epidemicznej. Natomiast przy osobistych wizytach w placówkach ZUS cały czas uczulamy, że odbywają się przy bezwzględnym przestrzeganiu reżimu sanitarnego. To znaczy, że wymagamy zachowania bezpiecznego odstępu od innych osób, zakrycia maseczką lub przyłbicą ust i nosa oraz dezynfekcji rąk przed wejściem na salę obsługi klientów - dodaje Sebastian Szczurek.
Napisz komentarz
Komentarze