W porozumieniu z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Opolu gmina Bierawa chce wybudować odcinek drogi pieszo-rowerowej łączącej ul. Dworcową w Bierawie (DW 425) z ul. Gliwicką (DW 408).
Zadanie przejściowe z 2020 r. na 2021 r. poza aspektami turystycznymi ma nie mniej ważną wartość, jeśli patrzeć pod kątem komunikacji. Droga jest bowiem łącznikiem Bierawy z zakładami azotowymi. Ścieżka docelowo pobiegnie od ul. Wiory w Bierawie - w miejscu, gdzie kończy się chodnik, aż do skrzyżowania ul. Dworcowej z przebudowanym w ubiegłym roku odcinkiem Bierawa - Korzonek drogi wojewódzkiej nr 408.
Gdyby udało się rozpocząć prace w tym roku, finalizacja mogłaby nastąpić w połowie 2021 r. O to, czy to dziś realna wizja, zapytaliśmy Arkadiusza Branickiego, rzecznika prasowego ZDW w Opolu. W przesłanej 19 listopada korespondencji rzecznik opolskiego ZDW poinformował nas, że jego oddział jest już po wyborze wykonawcy w przetargu.
Najlepszą propozycję spośród ośmiu oferentów złożyła firma LARIX z Lublińca (nieco ponad 788 tys. zł). Informacje trafiły do oferentów. Zamawiający czeka na ewentualne zgłoszenia, gdyby któryś z oferentów nie zgadzał się z decyzją. - Jeśli przez tydzień nie wpłynie żaden protest, to podpiszemy umowę - zapewnił nas Arkadiusz Branicki.
Zadanie pod nazwą "Budowa chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej nr 425 w m. Bierawa - Etap I" obejmuje około 0,5 km kompletnej przebudowy. Poza budową ścieżki rowerowej z możliwością ruchu pieszych po zachodniej (prawej) stronie drogi, w jej skład wejdzie m.in. przebudowa drogi z doprowadzeniem jej do parametrów drogi klasy G, budowa systemu odwodnienia drogi w postaci kanalizacji deszczowej czy wzmocnienie nawierzchni drogi wojewódzkiej.
Przebudowy doczekają się istniejące zjazdy do posesji, a remontu - nawierzchnia w rejonie skrzyżowania z drogami gminnymi. Zabezpieczenie sieci kolidujących z zamierzeniem projektowym, wycinka drzew i wykonanie docelowej organizacji ruchu to inne składowe inwestycji, której termin wykonania to 28 czerwca 2021 r.
Napisz komentarz
Komentarze