Reklama
wtorek, 28 stycznia 2025 03:41
Reklama
Reklama
Reklama

Wojna w Ukrainie trwa już od roku

Mural Piotra Piłki przedstawiający małą dziewczynkę przebraną za superbohaterkę w narodowych barwach Ukrainy zobaczył niemal cały świat. Jednak pomoc Kędzierzyna-Koźla dla naszych wschodnich sąsiadów to nie tylko symbole. Nasze wsparcie nieprzerwanie płynie od roku.
  • Źródło: Urząd miasta
Wojna w Ukrainie trwa już od roku

24 lutego 2023 roku mija dokładnie 12 miesięcy od bestialskiego ataku Federacji Rosyjskiej. Od samego początku wybuchu wojny Ukraina mogła liczyć na wsparcie płynące z Polski. Już następnego dnia po inwazji zaczęły organizować się społeczne inicjatywy oddolne, których celem było zbieranie darów zarówno dla uchodźców, jak i tych, którzy postanowili zostać i bronić ojczyzny. Mieszkańcy Kędzierzyna-Koźla nie byli obojętni. W te akcje szybko włączyły się również władze miasta.

Z każdym tygodniem pomoc przybierała na sile. Zorganizowano transport humanitarny dla miasta partnerskiego Kałusza. Na przystani „Szkwał” powstał magazyn dla uchodźców zapełniany przez ludzi ogromnego serca przynoszących żywność i odzież dla potrzebujących. Magistrat usprawnił system rejestracji obywateli Ukrainy, tak aby szybko mogli oni otrzymywać numer PESEL, a w konsekwencji znaleźć pracę. Przygotowano także tymczasowe miejsca pobytu dla uchodźców, a wielu mieszkańców otworzyło dla nich swoje własne domy. Dzieci, które przyjechały zza wschodniej granicy momentalnie zaadoptowały się w miejskich szkołach i poznały swoich rówieśników. W te i inne działania zaangażowani byli zarówno urzędnicy, służby, różnego rodzaju instytucje, stowarzyszenia, fundacje, ale przede wszystkim wolontariusze i zwykli ludzie.

Chociaż większość z nas, zarówno Polaków, jak i Ukraińców, liczyła, że ta wojna szybko się zakończy, wygląda na to, że przyjdzie nam jeszcze poczekać. Z pewnością tak jak do tej pory, będziemy nadal pomagać goszczącym w naszym kraju sąsiadom.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: JanosikTreść komentarza: Szkoda że uczniowie nie skorzystają na tym. PrzykreData dodania komentarza: 27.01.2025, 23:00Źródło komentarza: XXI wiek w kozielskim liceum. Uczniowie poczują się tu jak w domuAutor komentarza: LLLTreść komentarza: Co odpowiedzieć na Twoje dictum nienawiści? Może zacytuję Natana Tenenbauma: "Każdy Twój wyrok przyjmę twardy, Przed mocą Twoją się ukorzę. Ale chroń mnie Panie od pogardy, Przed nienawiścią strzeż mnie Boże."Data dodania komentarza: 27.01.2025, 22:00Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. ZDJĘCIAAutor komentarza: MietekTreść komentarza: To się wzbogacił, przedni pomysł na biznes... Polak potrafi.Data dodania komentarza: 27.01.2025, 21:16Źródło komentarza: 33-latek zatrzymany za fałszywą zbiórkę na rzecz WOŚP w pociągu! Grozi mu do 8 lat więzieniaAutor komentarza: nieojciecTreść komentarza: Matko. Co za dno. Co to za tabliczki? Ktoś to w ogóle jeszcze nadzoruje? To ma być elita intelektualna? Gdybym miał dziecko w wieku szkolnym, w życiu bym się nie zgodził, żeby zapisało się do takiej szkoły. Czy ja tam widzę nauczycielkę??? Antypromocja :-|Data dodania komentarza: 27.01.2025, 17:26Źródło komentarza: Tak na studniówce bawiła się młodzież z kozielskiego liceumAutor komentarza: Cała PrawdaTreść komentarza: Nie dziwne że u nas port niszczeje. Bo ta dziwna spółka KKT nawet nie walczy by projekt stał się rzeczywistością. Rzeka Odra też jakby zapomniana i nie chciana. PIS jak rządził wszystko robił by ta inwestycja nie powstała. Lecz pieniądze poszły gdzie indziej. Był taki plan by reaktywować linie kolejowe lub autobusowe. Nazywało się to „wykluczeniem komunikacyjnym”. Nie wiele powstało ale PIS z funduszów europejskich wyremontował linie kolejową nr. 35 Ostrołęka – Szczytno. Była zamknięta sporo lat. Lecz skupmy się jednak na jej fragmencie. Chodzi o przystanek Chorzele. Trzy nowe tory i nowy peron wyspowy. Jeździ tylko parę szynobusów w jedną i drugą stronę / na dzień. Niewiele ludzi z tego korzysta a do samej miejscowości jest parę kilometrów. Kawałek od owego przystanku odchodzi tor od linii 35 który się rozwidla tworząc coś w stylu stacji zdawczo-odbiorczej składów towarowych.. Tor zasadniczy tej bocznicy dalej zapętla się zamykając spory obszar tworząc strefę ekonomiczną. Wszystko jest nowe z 2023roku, tory, drogi i nikt nie stawia tam fabryk czy innych obiektów przemysłowych. Jednym słowem kupę milionów w błoto. A u nas nie chcą podłączyć portu do linii nr. 137 i cała przez to inwestycja stoi. Zmiana władzy i dalej nic. Mało tego koleje niemieckie DB chcą budować na terenie Blachowni podobną inwestycję co w porcie. Czy to nie jest dziwne ? I to już za rządu Tuska który z Niemcami za pan brat. Co ukazuje sprzedaż portu Szczecińskiego….Data dodania komentarza: 27.01.2025, 16:05Źródło komentarza: Wraca temat budowy terminalu w kozielskim porcie. Firma KKT rozmawia z PKP o współpracyAutor komentarza: Cała PrawdaTreść komentarza: Nie dziwne że u nas port niszczeje. Bo ta dziwna spółka KKT nawet nie walczy by projekt stał się rzeczywistością. Rzeka Odra też jakby zapomniana i nie chciana. PIS jak rządził wszystko robił by ta inwestycja nie powstała. Lecz pieniądze poszły gdzie indziej. Był taki plan by reaktywować linie kolejowe lub autobusowe. Nazywało się to „wykluczeniem komunikacyjnym”. Nie wiele powstało ale PIS z funduszów europejskich wyremontował linie kolejową nr. 35 Ostrołęka – Szczytno. Była zamknięta sporo lat. Lecz skupmy się jednak na jej fragmencie. Chodzi o przystanek Chorzele. Trzy nowe tory i nowy peron wyspowy. Jeździ tylko parę szynobusów w jedną i drugą stronę / na dzień. Niewiele ludzi z tego korzysta a do samej miejscowości jest parę kilometrów. Kawałek od owego przystanku odchodzi tor od linii 35 który się rozwidla tworząc coś w stylu stacji zdawczo-odbiorczej składów towarowych.. Tor zasadniczy tej bocznicy dalej zapętla się zamykając spory obszar tworząc strefę ekonomiczną. Wszystko jest nowe z 2023roku, tory, drogi i nikt nie stawia tam fabryk czy innych obiektów przemysłowych. Jednym słowem kupę milionów w błoto. A u nas nie chcą podłączyć portu do linii nr. 137 i cała przez to inwestycja stoi. Zmiana władzy i dalej nic. Mało tego koleje niemieckie DB chcą budować na terenie Blachowni podobną inwestycję co w porcie. Czy to nie jest dziwne ? I to już za rządu Tuska który z Niemcami za pan brat. Co ukazuje sprzedaż portu Szczecińskiego….Data dodania komentarza: 27.01.2025, 16:04Źródło komentarza: Tak dziś wygląda dawna potęga na Odrze. Zobaczcie zdjęcia Koźla-Portu z lotu ptaka
Reklama
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 6°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1005 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna