Istotnym elementem wyposażenia są suwnice o dużym udźwigu, wybudowane z myślą zwłaszcza o przeładunkach wyrobów stalowych i hutniczych (w nieodległych Gliwicach działa Huta Łabędy, nieco dalej znajdują się huty w innych miastach GOP oraz w Krakowie). Udźwig większej suwnicy wynosi 47 ton, a mniejszej – 35 ton. Przy ich użyciu można przeładowywać – jak podkreśla DB Cargo Spedkol – kręgi stalowe o średnicy do 2,7 m, szerokości do 2,3 m i masie do 42 t.
Układ torowy obsługującej terminal bocznicy kolejowej liczy łącznie ok. 50 km torów. Jej najważniejszymi elementami są dwa tory załadowczo-rozładowcze, położone przy placu manewrowo-magazynowym.
Hala nowego obiektu ma powierzchnię 7 100 metrów kwadratowych. – Zapewnia [ona] najwyższe standardy obsługi i ochrony towarów – deklaruje właściciel terminalu. Przy jej budowie zastosowano technologie poprawiające bilans energetyczny budowli, w tym – zapewniające oszczędności na energii elektrycznej oraz ogrzewaniu. W skład Railportu wchodzi też plac do składowania kontenerów.
Oprócz bocznicy łączącej obiekt z przebiegającą przez Kędzierzyn magistralą E30 oraz innymi zbiegającymi się w węźle liniami możliwości logistyczne poprawia położenie w pobliżu autostrad: A1 i A4 oraz dróg krajowych. Zarządca terminala chce prowadzić zarówno przeładunki w relacji wagon – samochód, jak i między magazynem a wagonami lub ciężarówkami. Terminal będzie obsługiwany – między innymi – przez liniowe pociągi DB Cargo Polska na osi Północ – Południe i Wschód – Zachód.
Budowa rozpoczęła się w roku 2023. Wykonawcą Railportu w Kędzierzynie-Koźlu Sławięcicach było konsorcjum Infra Silesia (spółka z grupy DB Cargo Polska), Polimex Mostostal i Polimex Infrastruktura.
DB Cargo Spedkol Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Szkolnej 15 w Kędzierzynie-Koźlu działa na naszym rynku od wielu lat. Główny profil działalności spółki to usługi logistyczne i spedycyjne, przewozy wagonów pojedynczych oraz grup wagonów, przeładunki towarów, przewóz artykułów chemicznych w cysternach kolejowych, dzierżawa cystern oraz przewozy intermodalne.
Napisz komentarz
Komentarze