Przypomnijmy, nieruchomość niezabudowana składająca się z czterech działek o łącznej powierzchni 0,3320 ha, położonych przy ul. Piastowskiej (tuż obok kotłowni MZEC), została sprzedana niespełna rok temu za 505 tysięcy złotych. Nabywcą okazała się ogólnopolska sieć handlowa Dino.
Chodzi o obszar ograniczony ulicami: Jana Kochanowskiego, Tadeusza Jasińskiego, Zbigniewa Herberta i Piastowską, położony na lewo od przepompowni ścieków i sąsiedniego wybiegu dla psów, a na prawo od drogi wjazdowej prowadzącej bezpośrednio do kotłowni Miejskiego Zakładu Energetyki Cieplej w Kędzierzynie-Koźlu.
Wspomniana nieruchomość - zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta - znajduje się na terenie z przeznaczeniem na zabudowę usługową oraz w nieznacznej części na terenie zieleni nieurządzonej. Latem zeszłego roku na miejscu dokonano inwentaryzacji drzew, a także stosownych pomiarów geodezyjnych. Wiele miesięcy temu inwestor uzyskał także pozwolenie na budowę.
Od czasu do czasu na przyszłym placu budowy pojawiają się przedstawiciele inwestora, a nawet drobny sprzęt budowlany, jak miało to miejsce w ostatnich dniach. W związku z tym zwróciliśmy się do sieci z zapytaniem.
„Prosimy o odpowiedź, kiedy nastąpi rozpoczęcie prac związanych z budową marketu Dino w Kędzierzynie-Koźlu w rejonie ulicy Piastowskiej 87. Ostatnio pojawił się tu na parę godzin sprzęt budowlany (mała koparka), ale obecnie prace nie są kontynuowane. Prosimy też o informacje dotyczące powierzchni przyszłego marketu, liczby miejsc parkingowych oraz przedstawienie innych danych na temat przyszłego sklepu przy ulicy Piastowskiej”.
Dość szybko z biura prasowego sieci Dino otrzymaliśmy odpowiedź: „Przykro nam, ale nie udzielamy informacji na temat nowych inwestycji”. Trudno w tej sytuacji dywagować, kiedy rozpoczną się prace budowlane. Wiadomo tylko tyle, że byłby to drugi sklep Dino w Kędzierzynie-Koźlu (jeden działa na os. Kłodnica), a sieć ma bardzo ambitne plany inwestycyjne nie tylko w naszym regionie, ale w całym kraju.
Jak na swojej stronie internetowej informuje spółka, przychody ze sprzedaży Grupy Dino w 2024 r. wyniosły 29,3 mld zł i były o 14,1% wyższe niż w 2023 r. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój firmy wyniosły w 2024 r. 1,6 mld zł, czemu towarzyszyło utworzenie 8 tys. nowych miejsc pracy. Łączne zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło na koniec 2024 r. 49,9 tys. pracowników.
W IV kw. sieć Dino uruchomiła 116 nowych marketów, a od początku roku rozrosła się o 283 sklepy. Na koniec 2024 r. w Polsce funkcjonowało 2688 sklepów z wyróżniającym się czerwonym logo Dino, które dzięki jednolitemu formatowi i dogodnym lokalizacjom ułatwiają konsumentom realizację codziennych zakupów spożywczych i produktów podstawowej potrzeby.
Standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych marketów Dino są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną. Na koniec 2024 r. posiadało je 2476 sklepów, co stanowiło 92% całej sieci Dino. Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła na koniec 2024 r. 98,9 MW. Dino Polska uzyskała w 2024 r. 86,6 GWh energii ze słońca, o 30,5% więcej niż w 2023 r.
Zgodnie z planami spółki proces uruchamiania nowych sklepów Dino będzie w 2025 r. dynamicznie narastać, wynosząc kilkanaście procent więcej niż w 2024 r. Planowane na 2025 r. nakłady inwestycyjne wyniosą około 1,7-1,8 mld zł.
Napisz komentarz
Komentarze