- Państwa zaangażowanie i chęć współpracy przerosły nasze najśmielsze oczekiwania. Dziękuję za wszystkie przesłane uwagi, propozycje tras, mapy oraz wskazówki, a w szczególności za czas poświęcony na spotkania konsultacyjne online oraz na terenie całego województwa - powiedział, cytowany przez portal Samorządu Województwa Opolskiego, marszałek Andrzej Buła. Dodał, że wszystkie otrzymane uwagi dokładnie przeanalizowano, a gdy było to możliwe, uwzględniono w obecnej wersji koncepcji.
Wśród uwag nie zabrakło tych zgłoszonych przez instytucje i osoby z naszego powiatu.
W Urzędzie Miasta w Kędzierzynie-Koźlu zawnioskowano o połączenie naszego miasta z Głogówkiem/Racławicami Śląskimi i Głubczycami. "W Kędzierzynie-Koźlu zbiega się 6 tras (w tym dwie główne i pomocnicza z Górnego Śląska) i brakuje "odejścia" na zachód, co stanowi naturalny i częsty cel turystów" - argumentowano w kozielskim magistracie. Uwagi jednak nie uwzględniono, argumentując to następująco:
W ramach koncepcji wyznaczono trasę nr 655 relacji Zdzieszowice (prom na rzece Odrze, gmina Zdzieszowice) - Stradunia (gmina Walce) – Grocholub (gmina Walce) – Walce (gmina Walce) – Rozkochów (gmina Walce)- Głogówek (gmina Głogówek, Powiat Prudnicki). Na terenie Gminy Walce są planowane prace polegające na budowie dróg rowerowych w nowym śladzie oraz modernizacji dróg transportu rolnego. Odnosząc się do ewentualnego bezpośredniego skomunikowania trasą rowerową Kędzierzyna-Koźla z Głogówkiem należy zaznaczyć, iż z pozyskanych informacji od GDDKIA Opole (zarządcy drogi krajowej nr 40) wynika, że w najbliższych latach nie planuje się budowy wydzielonej infrastruktury rowerowej. Wobec dużego natężenia ruchu w ciągu drogi krajowej, który w znaczący sposób obniża poczucie komfortu i bezpieczeństwa rowerzysty oraz niskich walorów turystycznych zasadne jest wyznaczenie szlaku lokalnego znakami typu R-1 na drogach publicznych niższej kategorii o niskim natężeniem ruchu lub na drogach transportu rolnego relacji Większyce-Radziejów-Bytków-Urbanowice-Wróblin-Głogówek.
Gmina Reńska Wieś zgłosiła trzy uwagi, z czego uwzględniono dwie.
Pierwsza dotyczyła połączenia ścieżki rowerowej "Szlakiem Kolejowym" z projektowaną ścieżką rowerową w gminie Kędzierzyn-Koźle oraz dalszego poprowadzenia po nasypie kolejowym w kierunku Koźle-Rogi i połączenia z trasą Blue-Velo.
Trasa rowerowa '"Szlakiem Kolejowym" zostanie powiązana z inwestycją zaplanowaną i zgłoszoną przez Gminę Kędzierzyn-Koźle - napisano w opinii.
Uwzględniono także propozycję kontynuacja ścieżki rowerowej "Szlakiem kolejowym" z Polskiej Cerekwi w kierunku Baborowa. Tak argumentował decyzję wnioskujący:
Mimo obiektywnych trudności i nieprzejednanej postawy PKP nie zarzucałbym całkowicie kontynuacji "Szlakiem Kolejowym" po dalszej części nieczynnego torowiska w kierunku Baborowa. Można tę trasę zaprojektować jako alternatywną, na wypadek zmiany podejścia w PKP.
W odpowiedzi uzyskał:
Koncepcja wskazuje dwa warianty poprowadzenia trasy w kierunku Baborowa. Z uwagi na wstrzymanie przekazywania terenów należących do PKP na rzecz Gmin został wytyczony wariant alternatywny wykorzystujący drogi transportu rolnego oraz drogi powiatowe. Należy również mieć na uwadze, że trasa po dawnej linii kolejowej we wskazanym miejscu posiada wydłużenie trasy w kierunku Baborowa w stosunku do wariantu drugiego.
Nie uwzględniono za to propozycji zaprojektowania łącznika od ścieżki rowerowej "Szlakiem kolejowym" w Polskiej Cerekwi w kierunku trasy Blue-Velo, np. do Podlesia lub okolic Miejsca Odrzańskiego, argumentując to następująco:
Koncepcja wskazuje główne kierunki rozwoju tras rowerowych o znaczeniu międzynarodowym, krajowym i wojewódzkim. Krótkie łączniki będzie można zrealizować w ramach zgłoszonych ZIT.
Z pozostałymi uwagami, w tym również dotyczącymi naszego powiatu, można się zapoznać TUTAJ.
Napisz komentarz
Komentarze