Natężony ruch pojazdów ciężarowych przez centrum Reńskiej Wsi - których kierowcy skracają sobie trasę od Raciborza czy Głubczyc - od lat spędza sen z powiek wielu mieszkańcom sołectwa. Po przejęciu przez samorząd od ZDW w Opolu drogi wojewódzkiej nr 418, stała się ona drogą gminną.
Z uwagi na panujące obostrzenia związane z epidemią koronawirusa, konsultacje w sprawie przebudowy drogi odbywały się w formie zdalnej. Zainteresowani do 20 stycznia mogli składać pisemnie opinie, propozycje i uwagi na specjalnym formularzu dostarczanym do Urzędu Gminy w Reńskiej Wsi osobiście lub mailowo.
Jak poinformował nas 20 stycznia wójt gminy Reńska Wieś Tomasz Kandziora, wpłynęły trzy formularze. Dwa dotyczyły drobnych sugestii związanych z odprowadzaniem wody deszczowej z drogi, wprowadzenia dodatkowego zjazdu z drogi na posesję, czy zbytniego, w opinii autora uwagi, przybliżenia ciągu pieszo-rowerowego do płotów posesji. - Jeden z autorów zgłosił uwagi natury generalnej, dotyczące samej idei zwężenia drogi i wprowadzenia elementów spowalniających ruch - wyniesione przejścia dla pieszych czy skrzyżowania, które w jego opinii utrudnią życie kierowcom ciężarówek - co było zamiarem mieszkańców i gminy, ale i pojazdów rolniczych - co jest niestety efektem niezamierzonym - sprecyzował włodarz. Dodał, że zgłoszone uwagi zostaną przekazane autorom koncepcji i z nimi omówione. Na koniec zaznaczył, że konsultacje nie miały charakteru wiążącego, a jedynie opiniodawczy.
Raport z przebiegu konsultacji w załączniku.
***
Dokumentacja projektowa na przebudowę ul. Kozielskiej i ul. Pawłowickiej ma być impulsem do pozyskania środków na to ważne zadanie. Po pierwszych konsultacjach dotyczących projektu, pojawiła się druga, poprawiona, koncepcja, którą to właśnie poddawano publicznym konsultacjom z mieszkańcami.
Po wykonaniu kompletnej dokumentacji przez projektantów oraz uzyskaniu pozwolenia na budowę, samorządowcy będą mogli zacząć szukać środków, prawdopodobnie w ramach Funduszu Dróg Samorządowych na 2022 r.
Rozpoczęcie i zakończenie prac związane jest oczywiście z pozyskaniem środków zewnętrznych na tę kosztowną inwestycję. Po jej zakończeniu kierowcom ciężarówek nie będzie już tak komfortowo przejeżdżać przez centrum wsi i wybiorą obwodnicę. Powinno ich do tego zmusić choćby zwężenie pasa drogowego, wzniesione przejścia dla pieszych czy szykana w formie wysepki.
Napisz komentarz
Komentarze