Od 4 listopada mieszkańcy regionu dołączają do grona klientów, którzy mogą na konkretny dzień i godzinę zamówić 20 minutową rozmowę z pracownikiem ZUS. W innych rejonach Polski w ostatnich dniach rozmowy online zamówiło ponad 1,4 tys. osób.
Jakie tematy cieszyły się największym powodzeniem wśród mieszkańców tych województw, którzy rozmawiali już z ekspertami ZUS? Po około 30 proc. klientów pytało o sprawy emerytalne, zasiłków wypłacanych przez zakład i sprawy dotyczące rozliczania się z ZUS przez płatników. Pozostałe około 10 proc. rozmówców wyjaśniało kwestie dotyczące profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
- Żeby połączyć się z naszymi ekspertami nie trzeba instalować żadnych aplikacji czy programów. Wystarczy dostęp do internetu, nawet na urządzeniu mobilnym jak smartfon czy tablet z wbudowaną kamerką i mikrofonem. Na internetowej stronie ZUS wystarczy kliknąć zakładkę e-wizyty. Świetną podpowiedzią są instrukcje na naszej stronie internetowej, które krok po krok wskazują, co należy zrobić, żeby skutecznie zarezerwować termin konsultacji z dźwiękiem i obrazem - wyjaśnia Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
Jak podaje ZUS wystarczy kliknąć w pole e-wizyty, podać kod pocztowy zameldowania lub prowadzenia firmy. Następnie należy wybrać temat rozmowy, swoje dane czyli imię i nazwisko, aktualny numer telefonu oraz adres e-mailowy. Z kalendarza wybrać datę i godzinę. Na dzień przed zamówioną wizytą klient otrzyma SMS z przypomnieniem o konsultacji, a na godzinę przed e-maila z linkiem do połączenia. Pierwszą rozmowę można zamówić na godz. 9:00, a ostatnią na 14:05.
Jeśli chcesz uzyskać ogólne informacje o obowiązujących przepisach prawa lub o zasadach wypełniania i składania dokumentów, to pracownik ZUS nie będzie weryfikował twojej sprawie, powinieneś mieć przy sobie dokument tożsamości, który zostanie zweryfikowany w trakcie rozmowy z konsultantem. Pracownik może zadać dwa, trzy dodatkowe pytania, aby sprawdzić, że rozmawia z osobą, która faktycznie zamówiła wizytę.
Masz umówioną e-wizytę w ZUS, a wypadło ci coś ważnego albo już jej nie potrzebujesz? Możesz z niej zrezygnować i zwolnić termin innym zainteresowanym.
- W końcowych dniach października zarezerwowano 1122 e-wizyt i nasi eksperci byli gotowi na każdą z nich. Jednak w przypadku aż 350 e-wizyt nie pojawili się na nich nasi klienci. Rezygnując z rozmowy wideo, tylko co szósta z nich zaznaczyła to w systemie e-wizyt - mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
ZUS apeluje, aby korzystać z funkcji rezygnacji e-wizyt, jeśli zdecydujemy, że jednak nie będziemy w stanie jej podjąć, ponieważ w tym czasie z usług Zakładu może skorzystać ktoś inny z ważną i pilną sprawą.
Napisz komentarz
Komentarze