Reklama
sobota, 23 listopada 2024 04:52
Reklama
Reklama
Reklama

To jest problem na długie lata

Każdego roku na prośbę zdesperowanych mieszkańców opisujemy problemy związane z dziurawymi drogami, przy których ludzie zmuszeni są żyć czasami wiele lat.
To jest problem na długie lata
foto: ANKO

Autor: Ulica Lasoki na os. Koźle Rogi

Jeszcze w styczniu 2015 roku państwo Gabriela i Waldemar Piotrowscy interweniowali w sprawie drogi, której zarządcą jest miasto, a której stan techniczny pozostawia wiele do życzenia. Na odcinku biegnącym już za nowym wałem przeciwpowodziowym, ulica Lasoki na długości około 250 metrów od wielu lat jest drogą zapomnianą i dziurawą. Przy wiosennych roztopach i każdych - nawet najmniejszych - opadach deszczu, pojawiają się tam kałuże i błoto, które uniemożliwiają swobodne dojście do położonych wzdłuż drogi posesji.

- Nie oczekujemy kosztownej inwestycji, kanalizacji burzowej, krawężników, chodników, ani asfaltu. Prosimy jedynie, aby uzupełnić tłuczniem ubytki w drodze. Zniwelowanie tych nierówności, sprawi, że nie będziemy tonąć w błocie i poprawi się komfort naszego życia - czytamy w piśmie państwa Piotrowskich z 21 stycznia 2015 roku, skierowanym do władz miasta.

Urzędnicy z magistratu po przeprowadzeniu wizji lokalnej w terenie, potwierdzili, że stan techniczny tego odcinka ul. Lasoki na osiedlu Koźle Rogi, odbiega od oczekiwanych parametrów nawierzchni na drogach gminnych, publicznych.

Powrót do „normy”

- Najgorzej, gdy pada deszcz, bo jest tu błoto, które przykleja się do wszystkiego. Wtedy pozostają tylko gumowce - skarży się pani Gabriela Piotrowska. - Z kolei latem, gdy jest sucho, to po przejeździe auta wzbijają się takie tumany kurzu, że nie ma czym oddychać.

Wprawdzie po licznych interwencjach mieszkańcy wywalczyli nawiezienie tłucznia i przez rok było w miarę dobrze, ale potem wszystko wróciło do „normy”. Głównie przez ciężkie samochody, które rozjeździły ten odcinek ul. Lasoki - tłumaczy Gabriela Piotrowska.

Urzędnicy nie kryją, że w najbliższym czasie nie należy spodziewać się jakiegoś kompleksowego działania w temacie modernizacji ul. Lasoki. Skłaniają się bardziej w stronę interwencyjnego łatania dziur i poprawy stanu technicznego tego odcinka za pomocą równiarki drogowej. Wszystko rozbija się o pieniądze. W tym przypadku poważniejszy remont może kosztować około 150 tysięcy złotych jak nie więcej.

Mieszkańcy nie odpuszczają, tłumacząc, że lepiej zrobić tę drogę raz a porządnie, bo tłuczeń jak się okazało nie zdał egzaminu. W sąsiedztwie drogi, która z roku na rok wygląda coraz gorzej, mieszka kilka rodzin. W okresie wiosenno-letnim i jesienią przejeżdża tamtędy mnóstwo rowerzystów, o których też warto pomyśleć.

Gigantyczne kwoty

Z pisma Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle z 4 marca br. wynika, iż sama tylko lista dróg publicznych i wewnętrznych o nawierzchni nieutwardzonej, przy których prowadzona lub planowana jest intensywna zabudowa mieszkaniowa, składa się z aż 30 pozycji! Są to ulice: Serdeczna (odcinek od numeru 54 do końca), Szczęśliwa, 8 Marca (odcinek od numeru 27 do końca), Niezdrowicka, Tetmajera, Twardowskiego, Dobrawy, Fojkisa, Kuczyńskiego, Ptasia, Herberta, Jasińskiego, Mikołaja z Koźla, Modrzewiowa (odcinek od nr 5 do 9), Wyspiańskiego, Wałowa, Szymborskiej, Joncy, Osiedlowa, Błonie, Richtera, Nektarowa, Połanieckich (odcinek od numeru 20 do 32), Przybory, Marii (końcowy odcinek), Nadrzeczna (odcinek od numeru 17 do 33), Radosna (odcinek ok. 160 m.), Aroniowa, Zaścianek, Astrów.

- Żadna z wyżej wymienionych ulic nie jest, zgodnie z definicją zawartą w Prawie o ruchu drogowym, drogą twardą, czyli drogą z jezdnią o nawierzchni bitumicznej, betonowej, kostkowej, klinkierowej lub brukowcowej oraz z płyt betonowych. Zgodnie z tą samą definicją wszystkie wymienione drogi są drogami gruntowymi. Różny dla poszczególnych ulic jest stopień uzbrojenia w sieci wodne, sanitarne, gazowe, energetyczne itp… Szacujemy koszt budowy wyżej wymienionych dróg na około 71 milionów złotych - wyjaśnia w piśmie zastępca prezydenta Kędzierzyna-Koźla Artur Maruszczak.

Kwota ogromna, a jest to przecież tylko niewielki wycinek dróg, które czekają w naszym mieście na swoją kolej. Budowa i remonty dróg w Kędzierzynie-Koźlu to zadania o wartości przewidzianej na co najmniej kilka budżetów. Każdego roku miasto realizuje kolejne, wielomilionowe inwestycje drogowe, ale wciąż nie zaspokaja to ogromnych potrzeb w tym zakresie. Pozostaje jedynie uzbroić się w cierpliwość.

 

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Margo 03.04.2020 22:01
A czy ul. Kolejowa to nie jest przypadkiem droga podlegająca pod PKP? Z tego co pamiętam to na 100 %

zibis1953 03.04.2020 16:03
zapraszam serdecznie na spacer lub przejazd ulicą kolejową w koźlu,szczególnie po opadach deszczu.nie ma gorszej drogi w mieście.żadna władza nie reaguje na monity,a miłościwie nam panująca prezydent miastai jej urzędnicy proponują Budżet Obywatelski co jest niewykonalne jako że mieszka na niej ok.50 osób.ale czy to jest przeszkoda?też nie chcemy luksusowej drogi,chcemy porządnego jej wyrównania i [email protected]

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Sierota po pisieTreść komentarza: Gdzie w woj.opolskim Urząd Marszałkowski planuje budowe ośrodka dla uchodźców?? KONKRETNIE, jaki wydział planuje? Chcę wysłać protest, żeby to nie był KK i was ochronić!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 23:22Źródło komentarza: Droga krajowa nr 45 w rejonie Krapkowic, jeszcze długo będzie nieprzejezdnaAutor komentarza: LLLTreść komentarza: Budowa takich placówek to część rządowej strategii migracyjnej. Wstępnie na CIC przeznaczono 432 mln zł. "Centra są tworzone przez urzędy marszałkowskie we współpracy z innymi instytucjami zajmującymi się migrantami w poszczególnych miejscowościach. Partnerstwo wdrożeniowe w każdym obszarze musi obejmować urząd wojewódzki odpowiedzialny za legalizację pobytu migrantów (...)"Data dodania komentarza: 22.11.2024, 23:11Źródło komentarza: Droga krajowa nr 45 w rejonie Krapkowic, jeszcze długo będzie nieprzejezdnaAutor komentarza: NiktTreść komentarza: Bardzo ogólna treść. Nie piszecie nic o słabych stronach EPS grafitowego. Wytrzymałość 100kpa? Wytrzymałość na co? EPS ma przynajmniej trzy różne rodzaje wytrzymałości... Może coś o montażu mechanicznym? Wymaganych obecnie parametrach cieplnych przegród? Klasyfikacji ogniowej?Data dodania komentarza: 22.11.2024, 20:36Źródło komentarza: Jaką grubość styropianu wybrać na ocieplenie domu?Autor komentarza: Uwe AmplerTreść komentarza: Demontujesz swoim wpisem pisowską manipulację, a oni tego nie lubią ;)Data dodania komentarza: 22.11.2024, 19:52Źródło komentarza: Droga krajowa nr 45 w rejonie Krapkowic, jeszcze długo będzie nieprzejezdnaAutor komentarza: EhhTreść komentarza: Jak można zapomnieć zeskanować reklamówkę, w każdym sklepie musimy za nią musimy zapłacić a tu jeszcze bon dostałData dodania komentarza: 22.11.2024, 19:44Źródło komentarza: Policja wezwana do klienta, który nie zapłacił za reklamówkę. Sieć przeprasza i daje 10 zł na zakupyAutor komentarza: JadwigaTreść komentarza: Tylko grzecznie zapytam, gdzie tam na zdjęciach są pracownicy socjalni? Ci wszyscy emeryci, panie sprzątające, gotujące? Ciekawi mnie to bardzo.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 19:12Źródło komentarza: W „Magnolii” też świętowano Dzień Pracownika Socjalnego. ZDJĘCIA
Reklama
słabe opady śniegu

Temperatura: 0°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1011 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna