Reklama
czwartek, 27 marca 2025 12:32
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dwie martwe sarny w Koźlu. Zwierzęta mogłyby żyć, gdyby ktoś wezwał pomoc

Przy ulicy Łukasiewicza w Koźlu, niedaleko Punktu Obsługi Klienta TAURON, przypadkowy przechodzień natrafił na dwie martwe sarny. Zwierzęta leżąły obok siebie w trawie około trzech metrów od drogi. 25 marca około godziny 17.00 na miejscu pojawił się lekarz weterynarii, który potwierdził, że zwierzęta zostały potrącone przez samochód.
Dwie martwe sarny w Koźlu. Zwierzęta mogłyby żyć, gdyby ktoś wezwał pomoc

Obie sarny miały połamane tylne kończyny. W ocenie specjalisty, do zdarzenia doszło co najmniej kilka dni wcześniej, a zwierzęta - choć ciężko ranne - pozostawiono bez pomocy. Gdyby kierowca zatrzymał się i wezwał odpowiednie służby, prawdopodobnie udałoby się je uratować, a już z pewnością skrócić ich cierpienie. Niestety, osoba, która doprowadziła do potrącenia, odjechała z miejsca zdarzenia, pozostawiając zwierzęta na pewną śmierć w męczarniach.

Reklama
Co zrobić po potrąceniu dzikiego zwierzęcia?

Choć sytuacja może być stresująca, należy zachować zimną krew i działać zgodnie z przepisami:

1. Zatrzymaj się i zabezpiecz miejsce zdarzenia - włącz światła awaryjne, ustaw trójkąt ostrzegawczy.

2. Nie dotykaj rannego zwierzęcia - może być agresywne lub zarażone – zadzwoń po pomoc.

3. Zgłoś zdarzenie pod numerem 112 - podaj lokalizację i stan zwierzęcia. Dyspozytor powiadomi odpowiednie służby: policję, weterynarza, zarządcę drogi lub koło łowieckie.

4. Poczekaj na służby - policja sporządzi notatkę, która może być niezbędna np. przy ubieganiu się o odszkodowanie z AC.

Jakie są konsekwencje prawne?
  • Ucieczka z miejsca potrącenia może zostać uznana za złamanie ustawy o ochronie zwierząt (art. 25) i narażenie na niepotrzebne cierpienie.
  • Porzucenie rannych zwierząt to wykroczenie, za które grozi mandat, grzywna lub inne sankcje.
  • Jeśli ranne zwierzę stworzy zagrożenie na drodze i dojdzie do kolejnego wypadku – kierowca może ponosić odpowiedzialność cywilną.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

diana 26.03.2025 22:27
Zero empatii a to kawał drania .

Reklama
Monika 26.03.2025 10:06
z betoniarni

Anka 26.03.2025 04:52
Wierzyć się nie chce w taką bezduszność! Jeżeli bal się ujawnienia tożsamości, to mógł zadzwonić na telefon alarmowy z telefonu publicznego... Tylko czy są jeszcze w tym mieście takie?

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: DrakTreść komentarza: Układ komunikacyjny jest krwiobiegiem państwa – kiepski, to zawałData dodania komentarza: 27.03.2025, 05:54Źródło komentarza: Magistrala Podsudecka wciąż czeka na swoją kolejAutor komentarza: KotiTreść komentarza: Kiedy na linii 137 PKP dołoży drugi tor. Linia 137 może odciążyć przewóz towarowy na linii 275 ( E30) Katowice - Wrocław - LegnicaData dodania komentarza: 27.03.2025, 05:52Źródło komentarza: Magistrala Podsudecka wciąż czeka na swoją kolejAutor komentarza: DeraTreść komentarza: Po ukończeniu budowy Magistrali Podsudeckiej rozpoczęła się budowa linii lokalnych, które wyprowadzono od stacji Magistrali Podsudeckiej. Do najważniejszych linii lokalnych warto zaliczyć między innymi linie: z Jawora do Malczyc, z Jawora do Marciszowa, ze Świdnicy do Kobierzyc i dalej do Wrocławia, z Dzierżoniowa do Pieszyc i Bielawy, z Piławy Górnej do Kobierzyc i dalej do Wrocławia, z Ząbkowic Śląskich do węzła kolejowego w Ciepłowodach, z Ząbkowic Śląskich do Srebrnej Góry, z Kamieńca Ząbkowickiego do Złotego Stoku, z Otmuchowa do Przeworna, z Otmuchowa do Dziewiętlic i dalej do granicy państwowej, z Nysy do Opola, z Prudnika do Gogolina, z Koźla do Baborowa. Do chwili obecnej tylko kilka z tych bocznych linii klejowych nie zostało rozebranych, a jedynie na liniach Nysa-Opole oraz Nowy Świętów-Głuchołazy prowadzi się ruch pasażerski. W zestawieniu linii pominęliśmy linie Brzeg-Nysa, Wrocław-Kłodzko, czy Wrocław-Wałbrzych, które tak, jak Magistrala Podsudecka były liniami znaczenia państwowego i historycznie nigdy nie były one liniami bocznymi lub znaczenia marginalnego.Data dodania komentarza: 27.03.2025, 05:43Źródło komentarza: Magistrala Podsudecka wciąż czeka na swoją kolejAutor komentarza: HalaTreść komentarza: Biała Księga Transportu Transport wodny W marcu 2011 r. Komisja Europejska zaaprobowała do wdrożenia strategię (Transport 2050) konkurencyjnego systemu transportu, który zwiększy mobilność, usunie główne bariery w kluczowych obszarach i spowoduje wzrost zatrudnienia. W tym samym czasie padły propozycje, aby - do roku 2050 - znacznie ograniczyć zależność Europy od importu ropy i zredukować emisję dwutlenku węgla w transporcie o 60%. Stąd w białej księdze transportu pojawił się podtytuł: "W kierunku konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu   Biała Księga Transportu formułuje 10 strategicznych celów. Poniżej przedstawione zostały cztery z nich, będące głównym celem projektu TRANSFORUM: Cel nr 1: Zmniejszenie o połowę liczby samochodów o napędzie konwencjonalnym w transporcie miejskim do 2030 r.; eliminacja ich z miast do 2050 r.; osiągnięcie zasadniczo wolnej od emisji CO2 logistyki w dużych ośrodkach miejskich do 2030r. (cel 1 projektu);  Cel nr 3: Do 2030 r. 30 % drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. kolej lub transport wodny, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50 % tego typu transportu. Osiągnięcie tego celu będzie wymagało odpowiedniej infrastruktury (cel 2 projektu).  Cel nr 4: Ukończenie szybkiej europejskiej sieci kolejowej do 2050 r. Trzykrotny wzrost istniejącej sieci szybkich kolei do 2030 r. oraz zachowanie gęstej sieci kolejowej we wszystkich państwach członkowskich. Do 2050 r. większa część ruchu pasażerskiego na średnie odległości powinna odbywać się koleją (cel 3 projektu). Cel nr 8: Do 2020 r. ustanowienie ram europejskiego systemu informacji, zarządzania i płatności w zakresie transportu multimodalnego (cel 4 projektu). ikolej pl wydarzenia biala-ksiega-transport-w-roku-2050Data dodania komentarza: 27.03.2025, 05:33Źródło komentarza: Magistrala Podsudecka wciąż czeka na swoją kolejAutor komentarza: MarcinTreść komentarza: Szczególnie powiaty są do likwidacji, odpowiadają np. za drogi i niektóre szpitale, a ich stan jest taki jak każdy widzi. Potrzebna jest reforma żeby zaczęli zarządzać kompetentni ludzie, a armia urzędników poszła do normalnych prac, gdzie nie udaje się pracy. Powiaty to najlepszy przykład tego od czego należy zacząć reformę samorządów i machiny urzędniczej w Polsce.Data dodania komentarza: 26.03.2025, 23:10Źródło komentarza: XI Sesja Rady Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego R Autor komentarza: Rychu, taki lepszy Ryszard.Treść komentarza: pozamiatane...Data dodania komentarza: 26.03.2025, 22:51Źródło komentarza: Bogdanka LUK Lublin kontra ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. Analiza przed play-off
Reklama
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 10°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1019 hPa
Wiatr: 15 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna