Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 05:12
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Stabilizacja i rozwój. Gmina Bierawa patrzy w przyszłość

Gmina Bierawa stawia czoła gospodarczym wyzwaniom i nieustannie planuje kolejne inwestycje. Jej wójt Krzysztof Ficoń podkreśla, że przyszłość regionu zależy od decyzji na szczeblu unijnym oraz lokalnych działań, które mają poprawić warunki życia mieszkańców.
Stabilizacja i rozwój. Gmina Bierawa patrzy w przyszłość
Wójt gminy Bierawa Krzysztof Ficoń

Autor: W

Miniony rok był jednym z najtrudniejszych pod względem finansowym. Kryzys gospodarczy wpłynął na niższe wpływy z podatków, a spadek wydobycia w Kopalni Piasku Kotlarnia zmniejszył dochody z opłat eksploatacyjnych. Mimo to samorząd zrealizował istotne inwestycje i przygotował się na kolejne wyzwania.

Wstępne założenia budżetowe na bieżący rok są bardziej optymistyczne. Wyższe subwencje na oświatę pozwoliły zmniejszyć deficyt w tej dziedzinie. Priorytetami pozostają inwestycje w gospodarkę wodno-ściekową, modernizacja dróg oraz ochrona przeciwpowodziowa.

W planach na ten rok znajduje się modernizacja stacji uzdatniania wody w Korzonku, która zaopatruje ponad połowę mieszkańców gminy. Koszt tej inwestycji to około 4 mln zł. Równolegle prowadzone są przetargi na rozbudowę kanalizacji w Brzeźcach, Solarni i Bierawie oraz kontynuowane są projekty z 2024 roku, takie jak budowa kanalizacji na ulicy Turskiej w Dziergowicach.

Na liście inwestycji drogowych znajdują się przebudowy odcinków w Starej Kuźni (ul. Sosnowa) oraz w Bierawie (ul. Dębowa i Dąbrowy). Ich realizacja będzie uzależniona od przyznanych dofinansowań w ramach rządowych programów wsparcia.

Samorząd kontynuuje także inwestycje w infrastrukturę bezpieczeństwa. Trwa przebudowa remizy w Lubieszowie oraz wymiana źródła ciepła w OSP Dziergowice. Gmina złożyła również wniosek o dofinansowanie zakupu samochodu i sprzętu dla OSP Stara Kuźnia.

Łączna wartość inwestycji w budżecie na ten rok to około 9 mln zł, z czego część środków pochodzi z pożyczek i programów wsparcia.

Gmina Bierawa złożyła dwa projekty o wartości 1,6 mln zł w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Jednak jej wójt Krzysztof Ficoń zaznacza, że dla całego województwa opolskiego przewidziano jedynie 30 mln zł na gospodarkę wodno-ściekową, co nie wystarczy na pokrycie wszystkich potrzeb. Mimo to gmina liczy na pozytywne rozpatrzenie swoich wniosków.

Mimo trudności, bierawski samorząd konsekwentnie realizuje swoje cele inwestycyjne i stara się zapewnić mieszkańcom lepsze warunki do życia. Najbliższe lata pokażą, na ile skutecznie uda się sprostać wyzwaniom finansowym i demograficznym.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Cała Prawda 06.02.2025 15:51
Czemu wszyscy przestali walczyć o bezpieczeństwo p-powodziowe ? Czemu nikt nie naciska na Wody Polskie by ten jednak zajął się budową zbiornika Kotlarnia ? To nie jest prawda że zarządca rzeki Odra Wody Polskie i RZGW Gliwice nie mają kasy. Kasa jest i to na większa inwestycję niż zbiornik Racibórz... Tak, tak bo podobny ale wielkościowo większy zbiornik powstanie na Wiśle by zabezpieczyć Warszawę oraz Sandomierz i Toruń przed powodziom... Także widać co jest ważniejsze i jakie są priorytety centralnej władzy. Panie wójcie do walki !....

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1026 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna