Co znaczy UX writing?
UX writing (czasami pojawia się na zmianę z pojęciem pisanie UX), to nic innego jak przygotowywanie treści o wysokiej użyteczności i z troską o wygodę użytkownika. Powiązane to jest oczywiście z samym pojęciem User Experience, a także UX Design, gdzie skupiamy się nie na treści, ale na wygodzie i wizualnym aspekcie. W praktyce oznacza to, że jest to jeden z niezwykle ważnych elementów, na jakie należy zwracać uwagę podczas tworzenia stron internetowych.
A jaki konkretnie jest cel UX writingu? Chodzi o to, żeby odbiorcy treści, jak najszybciej mogli dowiedzieć się, w jaki sposób można korzystać z produktu (np. danej rzeczy lub aplikacji), bez zbędnych nieporozumień.
Praca w IT to Twoje marzenie? Sprawdź oferty pracy i aplikuj!
Jaki musi być tekst zgodny z zasadami UX writingu?
Chcesz wiedzieć, jakich zasad należy przestrzegać, aby tekst był napisany z zasadami UX writingu? Oto one:
- zwięzłe i jasne zdania – należy tworzyć krótkie, konkretne zdania, bez zbędnych ozdobników,
- dowiedz się jak najwięcej o produkcie – w ten sposób będzie łatwiej konstruować pomocny dla odbiorcy tekst,
- pisz w prostych słowach – staraj się tworzyć tekst, który będzie zrozumiały dla każdego,
- staraj się pisać w czasie teraźniejszym oraz stronie czynnej,
- uzupełnij treść o grafiki – doskonałe do przyciągnięcia uwagi odbiorców.
Zalety UX writingu
Skoro już wiesz, na czym polega UX writing i jakich zasad należy przestrzegać, to warto dowiedzieć się odrobinę więcej o jego zaletach. Przede wszystkim pomaga w zdobyciu odpowiedniego zaufania odbiorcy i pozwala dotrzeć do szerszego grona konsumentów (dzięki łatwiejszemu w odbiorze językowi). Twoja strona natomiast stanie się bardziej intuicyjna, a co za tym idzie przyjazna dla użytkownika. Wszystko to zachęca do podejmowania konkretnych działań na stronie, co może przełożyć się na udaną sprzedaż.
Czym zajmuje się UX writer?
UX writing to pewnego rodzaju unowocześnienie tradycyjnego copywritingu. Osoba, która zajmuje się tym sektorem skupia się na tworzeniu precyzyjnych, a przy tym także krótkich treści na strony internetowe. Przede wszystkim mają one pomóc użytkownikowi w swobodnym odbiorze tekstu, nikt nie może mieć z tym problemu. Dodatkowo dobrze, gdy skłonią do konkretnego działania – np. zakupu produktu. Prawidłowo przygotowana treści przez UX Writera zapewnią użytkownikowi odpowiednią wygodę!
Gdzie warto wykorzystywać UX writing?
Możliwości na stosowanie UX writingu jest wiele. Najczęściej jednak treści pojawiają się:
- na stronie internetowej danej marki/sklepu,
- w aplikacjach dedykowanych różnym użytkownikom,
- w systemie CRM.
Przede wszystkim działania związane z tworzeniem prostego w odbiorze tekstu mają znaczenie przy nowatorskich technologiach. Wtedy użytkownicy nie mają własnych doświadczeń i trzeba im pomóc w poprawnym korzystaniu z proponowanego rozwiązania. W ten sposób można też zyskać przewagę nad konkurencją!
Szukasz pracy jako UX writer? Sprawdź aktualne oferty pracy z Twojej okolicy!
Podsumowanie
UX writing bezsprzecznie staje się nieodłączną częścią procesu tworzenia strony internetowej. Dzięki niemu odbiorcy nie napotykają trudności związanych z prawidłowym odbiorem treści. Odpowiednio zastosowany UX writing może pomóc Twojej firmie w zdobyciu klientów, warto więc zwrócić na niego szczególną uwagę.
Przeczytaj także: https://blog.theprotocol.it/artykul/3-najwazniejsze-informacje-ktorych-poszukuje-w-ofertach-kandydat-z-branzy-it
Napisz komentarz
Komentarze