Reklama
wtorek, 4 marca 2025 18:01
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Na te inwestycje czekamy od lat. Pojawiło się światełko w kolejowym tunelu

Zapadła kluczowa decyzja oznaczająca zielone światło dla modernizacji linii kolejowej nr 151 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki wraz z przebudową wiaduktu przy ulicy Kozielskiej.
Na te inwestycje czekamy od lat. Pojawiło się światełko w kolejowym tunelu

Prace na ciągu E 59 – linia kolejowa nr 151 Kędzierzyn Koźle - Chałupki, wraz ze stacją Kędzierzyn-Koźle w ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku (z perspektywą do roku 2032) kosztować mają 2 685 000 000 zł. Datę podpisania umowy o dofinansowanie tej inwestycji wyznaczono na 2025 rok. 

Aby można było zrealizować to kosztowne zadanie, konieczne było przeprowadzenie oceny oddziaływania tegoż przedsięwzięcia na środowisko. Na wniosek PKP PLK S.A. z 16 sierpnia 2022 roku, wszczęto postępowanie w sprawie wydania decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Prace na ciągu C-E 59 - linia kolejowa nr 151 Kędzierzyn Koźle - Chałupki”. 

Jak udało nam się ustalić, takowa decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach została wydana 9 grudnia 2024 r. i - jak poinformowała nas Natalia Zapała, rzecznik prasowy Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Katowicach - zdążyła się ona już uprawomocnić. 

Taka decyzja jest bardzo istotna, ponieważ stanowi ona załącznik do wniosku o pozwolenie na budowę. Inaczej mówiąc, w obecnej sytuacji, inwestor - czyli Spółka Akcyjna PKP Polskie Linie Kolejowe - może już składać stosowny wniosek o pozwolenie na budowę. Dlatego aktualnie jesteśmy znacznie bliżej ponownej modernizacji linii nr 151.

Przypomnijmy w 2019 roku PKP PLK ogłosiła przetarg na studium wykonalności modernizacji linii kolejowej 151 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Chałupki na magistrali C-E59. To o tyle ciekawe, że przygotowania do modernizacji rozpoczęto... jeszcze przed zakończeniem poprzednich prac modernizacyjnych, prowadzonych według wcześniejszych założeń. 

Jak wyjaśniał wówczas PKP PLK Ireneusz Merchel, celem kolejnych inwestycji na już modernizowanych liniach kolejowych jest m.in. ujednolicenie standardów dla przewozów towarowych, poprawa przepustowości, jak również możliwości prowadzenia dłuższych składów.

Tym samym, po opracowaniu studium wykonalności, przyszedł czas na projekt drugiej modernizacji. Docelowo realizacja prac na 54-kilometrowej linii ma umożliwić jej przebudowę do osiągnięcia prędkości maksymalnych 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych, przebudowę stacji do obsługi pociągów towarowych o długości 780 metrów (m.in. Kędzierzyn-Koźle, Bierawa, Kuźnia Raciborska, Nędza, Racibórz i Chałupki). Zaprojektowana ma zostać modernizacja istniejących stacji i przystanków na linii, z wydłużeniem peronów do 200 metrów. Zakładana jest też przebudowa i modernizacja istniejących obiektów inżynieryjnych. Planowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, nowa telekomunikacja kolejowa oraz nowa sieć trakcyjna.

Istotne szczegóły 

Przedsięwzięcie zlokalizowane jest na terenie województw opolskiego i śląskiego. Powierzchnia istniejącego obszaru, na którym usytuowane są analizowane linie wynosi ok. 358,3 ha. Natomiast szacowana powierzchnia planowanego przedsięwzięcia zajmuje ok. 579,25 ha. W ramach inwestycji przewiduje się odtworzenie istniejących skrzyżowań wielopoziomowych linii kolejowych oraz zaprojektowanie nowych w celu poprawy przepustowości LK nr 151.

W ramach przedsięwzięcia przewiduje się m.in. bezkolizyjne wyprowadzenie linii kolejowej nr 151 ze stacji Kędzierzyn-Koźle w stronę posterunku Bierawa, bezkolizyjny wyjazd z nowoprojektowanej części towarowej stacji Kędzierzyn-Koźle oraz przeprowadzenie linii kolejowej nr 709 na poziomie +1 nad projektowaną stacją towarową dedykowaną linii kolejowej 199/174 w kierunku Sławięcic. 

Ponadto na kędzierzyńskim dworcu pojawią się wreszcie elektroniczne tablice, zawierające informacje dotyczące odjazdów i przyjazdów pociągów. Nie ulega wątpliwości, że taki system zwiększa komfort podróży pasażerów. Dostarcza im bowiem rzetelnych i bieżących informacji. Tymczasem na chwilę obecną na peronach kędzierzyńskiego dworca tych tablic wciąż nie ma. 

Na terenie naszego powiatu w ramach prac obejmujących układ torowy przewidziano szereg skomplikowanych zadań.

- Na stacji Kędzierzyn-Koźle zaplanowano między innymi: przebudowę części pasażerskiej w celu dostosowania jej do potrzeb podróżnych i uwzględniającą aktualne wymagania; przetrasowanie istniejących na stacji linii kolejowych oraz zwiększenie na nich prędkości maksymalnej; budowę grup torowych dedykowanych dla ruchu towarowego; dostosowanie stacji do obsługi pociągów towarowych o maksymalnej długości 780 m; przebudowę głowic stacyjnych w celu zwiększenia prędkości przejazdu do co najmniej 60 km/h. 

- Na posterunku Kłodnica przewidziano: przebudowę układu torowego; wykonanie połączeń rozjazdowych; wykonanie włączenia połączenia LK 136 i LK 680.

- Na posterunku Żabieniec zaprojektowano: przebudowę układu torowego; bezkolizyjny przeplot linii kolejowej 137 z LK 199, 680, 174; a także wykonanie połączeń rozjazdowych.

- Na posterunku Kędzierzyn-Koźle Port nastąpi: przebudowa układu torowego; a także włączenie LK 174 w istniejącą LK 137.

- Na posterunku Bierawa przewidziano: likwidację istniejącej stacji Bierawa; przebudowę układu torowego; rozbiórkę istniejących i budowę nowych peronów; budowę nowego posterunku odgałęźnego (włączenie się w ciąg LK 151, LK 709 oraz LK 680); jak również przebudowę połączeń rozjazdowych. Nastąpi też odtworzenie połączenia szlaku LK 151 ze stacją Zakładów Azotowych. Funkcję stacji Bierawa przejmie nowo projektowana cześć towarowa stacji Kędzierzyn-Koźle. W miejscu istniejącej stacji planuje się budowę posterunku odgałęźnego z przystankiem, w ramach którego ze szlaku LK 151 odłączają się dwie linie kolejowe nr 680 oraz 709 prowadzące do stacji Kędzierzyn-Koźle. Na posterunku odtworzone ma też być włączenie zakładowej stacji ZAK. Planuje się również odtworzenie przystanku osobowego Kędzierzyn-Koźle Azoty. 

- Na posterunku Dziergowice zaplanowano: przebudowę układu torowego, a także przebudowę włączenia bocznic.

Czas na wiadukty

Robotami objęte mają też być między innymi dwa wiadukty kolejowe znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie kędzierzyńskiego dworca PKP. Chodzi o przebudowę drogi pod obiektem wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego w przypadku wiaduktu przecinającego drogę krajową nr 40 (czyli obwodnicę Kędzierzyna-Koźla), a także budowę drogi gminnej oraz drogi dla pieszych i rowerów pod obiektem znajdującym się na styku ulicy Kozielskiej z al. Jana Pawła II. Pierwotna koncepcja zakładała w tym ostatnim przypadku budowę praktycznie nowej przeprawy, ale było to wiele lat temu i ostatecznie zrezygnowano z tej opcji. Dziś mówi się o remoncie, który ułatwi życie nie tylko kierowcom, ale zwłaszcza pieszym i rowerzystom. 

Należy przypomnieć, że już w 2012 roku mieszkańcy apelowali do PKP o kapitalny remont kluczowego dla miasta wiaduktu kolejowego nad ulicą Kozielską i al. Jana Pawła II. Pod petycją podpisało się wówczas aż pięć tysięcy osób. Domagano się poszerzenia jezdni, przebicia nowego tunelu dla pieszych oraz rowerzystów, a także odnowienia szpecącej obiekt elewacji. Problemem w przypadku przejazdu pod wiaduktem jest też jego systematyczne zalewanie podczas intensywnych opadów deszczu (co stanowi utrudnienie zarówno dla kierowców, jak i dla przemieszczających się tamtędy pieszych), a także nieustanne niszczenie przez wandali zamontowanych przy drodze barierek.    

Temat przebudowy wiaduktu podjęła też prezydent Kędzierzyna-Koźla Sabina Nowosielska, która wystosowała stosowne pismo do PKP. Ku zaskoczeniu sterniczki miasta, kolej udzieliła pozytywnej odpowiedzi. Wynika z niej, że PKP zamierza zbudować wygodne i praktyczne przejścia po obu stronach przejazdu pod wiaduktem, co powinno nastąpić w najbliższych latach. Na chwilę obecną trudno oszacować wartość tych bardzo potrzebnych prac.

Istotne jest to, że władze Kędzierzyna-Koźla potwierdziły zamiary Polskich Kolei Państwowych, które będąc właścicielem wiaduktu planują jego gruntowną przebudowę. Ma ona skutkować powstaniem dwóch dodatkowych tuneli dla ruchu rowerowo-pieszego, co zlikwiduje wspomniane niedogodności związane z przemieszczaniem się pod wiaduktem, a także okresowym niszczeniem znajdujących się tam barierek.

Poniżej dawne wizualizacje przedstawiające wyremontowany wiadukt nad ulicą Kozielską i al. Jana Pawła II (źródło: profil FB pn. "Przebudowa i remont wiaduktu w Kędzierzynie-Koźlu"). 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Mirek 04.03.2025 13:25
Wiadomo może jakie zmiany czekają na odcinku od Raciborza do Chałupek?

JÓZEF ERMISCH MASTER GMINA KĘDZIERZYN KOŹLE . 01.02.2025 21:50
RÓWNIEŻ NA FACEBOOK JEST DODANY TEKST I LINK U PANI PREZYDENT MIASTA WŁAŚNIE TA TREŚĆ KTÓRA PRZED CHWILĄ ZOSTAŁA TU NAPISANA :CHCĘ MIEĆ PEWNOŚĆ ŻE BĘDZIE RÓWNIEZ TROSZKĘ WIĘKSZY TEN TUNEL BY ZMIEŚCIĆ PIESZYCH ORAZ ROWERZYSTÓW BO WG TEGO TO RACZEJ LEKKO ZAMAŁY JEST ,ORAZ DO TEGO CO ISTOTNE JAM MIAŁ WYGLĄDAĆ ZATEM 2 WIADUKT KOLEJOWY NA OBWODNICY ALBOWIEM NIE WOLNO USTAWAĆ TERAZ TYM BARDZIEJ GDYBY CHODNIK OD RONDA GRUNWALDZKIEGO PODCIĄGNAĆ DO MOSTKU NA ŻABIENIEC ZE STRONY TEJ SAMEJ DO TEGO POSTARAĆ SIĘ TEŻ ZROBIĆ ŚREDNI CHODNIK Z MIEJSCEM DLA ROWERZYSTÓW I TAK DO MŁYNA BY ZROBIĆ CHODNIK Z MOSTU NA ŻABIEŃCU DO TEGO WIDAĆ ŻE CHODNIK JEST JUŻ ZROBIONY PRZY MŁYNIE ORAZ PASY I ŚWIATŁA WIĘC TERAZ TYLKO BARIERKI TAK JAK PRZY STARYM TARTAKU DAWNYM JEST DO TEGO I ŚWIATŁA TAK SAMO MOŻNA BY CHODNIK ZROBIĆ DO KOŃCA OBWODNICY TAK SAMO ZE STRONY BLIŻEJ MOSTKU I PODCIĄGNĄC TE CHODNIKI DO MOSTU PRZY RONDZIE MILENIJNYM ŁACZĄCY KOZIELSKĄ I GLIWICKĄ DO TEGO ŁADNIE ZROBIONY CZEŚĆ CHODNIKA JAK PRZY MŁYNIE JEST TAK SAMO PRZY MOŚCIE KTÓRYM NA STRONIE POGORZELCA CHODNIK TYLKO DOKOŃCZYĆ DO RONDA GRUNWALDZKIEGO, TYM PRZYPADKU RÓWNIEŻ ZROBIENIE MIEJSCE DLA ROWERZYSTÓW TO BY BYŁO UKŁON DLA PIESZYCH I ROWERZYSTÓW CO BY ZWIĘKSZYŁO MOŻLIWOŚĆ STARANIA SIE O POLSKĄ STOLICE ROWERZYSTÓW ORAZ PIESZYCH PO TURYSTYCE PIESZEJ PO TRASIE NASZYM MIEŚCIE PO PIELGRZYMKI KTÓRE PRZECHODZĄ PRZEZ NASZE MIASTO ALBO TEŻ UŁATWI TO RODZICOM CO MAJĄ DZIECI I DZIAŁKĘ NA TYCH ALEI. DO TEGO MOŻNA BY ZROBIĆ LINIĘ DZ -DZIAŁKOWĄ KTÓRA BY ŁĄCZYŁY TRASY KĘDZIERZYNIE GLIWICKA KOZIELSKA OBU STRON TAK SAMO GLIWICKA ORAZ DWIE STRONY OBWODNICY PRZY LASKU ŻABIENIEC POGORZELEC KŁODNICA PRZY MOSTKU ŻABIENIECKIM DO TEGO POSTARAĆ SIĘ BY MIAŁA TA LINIA COŚ RODZAJU P ORAZ 3 i 4 ORAZ 12 i 7 TO BY BYŁO MIŁE ROZWIĄDZANIE WIELE DZIAŁEK JEST NASZYM MIEŚCIE CZY TO KOŹLU CZY POGORZELCU NA PIASTACH CZY BLACHOWNI SŁAWIĘCICACH CZY LENARTOWICE MOŻNA BY DO TEGO DAĆ TEŻ TAKĄ LINIĘ ŁĄCZĄC ZATEM LENARTOWICE , OSOBY STARSZE BY ZE ŻABIEŃCA JAK MAJĄ JESZCZE DZIAŁKI CO MOŻE DOSTALI PO SWOICH KREWNYCH MOGLI BY OSOBY KTÓRE JUŻ NIE PROWADZĄ AUT LUB NIE POSIADAJĄ AUTA MOGLI BY EKOLOGICZNYM TRANSPORTEM SIĘ UDAĆ DO DZIAŁEK PRZYJEMNIE ORAZ NA DOBRYCH EUROPEJSKICH WARUNKACH, TAK TO BY BYŁ DOBRY GEST TAK SAMO GDYBY PRZED WIADUKTEM DO KTÓREGO SIĘ JEDZIE RESTAURACJI U FREDA BY PRZED TYM WIADUKTEM DLA OSÓB STARSZYCH ZROBIĆ 2 PRZYSTANKI I TO NA PRZECIW ORAZ ŚWIATŁA BY ZROBIĆ I NA GUZIK BY BEZPIECZNIE PRZEJŚĆ NA DRUGĄ STRONĘ DO TEGO WIDOCZNY CZUJNIK ŻE PIESZY WCHODZI DO TEGO UKAZANIE TEŻ PRĘDKOMIERZA 2 STORNIE WIADUKTU ORAZ PRZY LEWIATANIE NA DRODZE I DO TEGO KAMERKĘ DAĆ CO DRON NIE MUSIAŁ JUŻ LATAĆ TAM BO BYŁO BY NAGRANIE, ORAZ TAK SAMO PRZY WIADUKCIE TYM WŁAŚNIE GDYBY TEŻ LEPSZA DROGA DLA ROWERZYSTÓW BY BYŁA ORAZ DROGI DLA ROWERZYSTÓW CAŁYM MIEŚCIE POWIECIE BYŁY ZROBIONE POŁACZONE DOGADANE PRZEZ WŁADZE SAMORZĄDOWE POWIECIE GMINACH A MIASTEM KĘDZIERZYN KOŃCU SIĘ DOGADALI BY TEŻ ZROBIĆ ŁADNE POŁĄCZENIE BYŁO Z GRANICAMI INNYCH POWIATÓW SĄSIEDNICH Z KĘDZIERZYNEM TAK SAMO GMINY Z INNYMI GMINAMI KĘDZIERZYNA TRASĄ DLA ROWERZYSTÓW I PIESZYCH ORAZ ROBIĄC TRASĘ DO TEGO BY TRASY TE BY WIECZÓR ŚWIECIŁY NA NIEBIESKO A PIESZYCH NA BIAŁO CO MOGŁO BY POMÓC SPACEROWICZOM DOBRYM WZOREM LIDZBARK MA NA PÓŁNOCY POLSKI ŻE PIESZA DROGA ŚWIECI

JÓZEF ERMISCH MASTER GMINA KĘDZIERZYN KOŹLE . 01.02.2025 21:49
CHCĘ MIEĆ PEWNOŚĆ ŻE BĘDZIE RÓWNIEZ TROSZKĘ WIĘKSZY TEN TUNEL BY ZMIEŚCIĆ PIESZYCH ORAZ ROWERZYSTÓW BO WG TEGO TO RACZEJ LEKKO ZAMAŁY JEST ,ORAZ DO TEGO CO ISTOTNE JAM MIAŁ WYGLĄDAĆ ZATEM 2 WIADUKT KOLEJOWY NA OBWODNICY ALBOWIEM NIE WOLNO USTAWAĆ TERAZ TYM BARDZIEJ GDYBY CHODNIK OD RONDA GRUNWALDZKIEGO PODCIĄGNAĆ DO MOSTKU NA ŻABIENIEC ZE STRONY TEJ SAMEJ DO TEGO POSTARAĆ SIĘ TEŻ ZROBIĆ ŚREDNI CHODNIK Z MIEJSCEM DLA ROWERZYSTÓW I TAK DO MŁYNA BY ZROBIĆ CHODNIK Z MOSTU NA ŻABIEŃCU DO TEGO WIDAĆ ŻE CHODNIK JEST JUŻ ZROBIONY PRZY MŁYNIE ORAZ PASY I ŚWIATŁA WIĘC TERAZ TYLKO BARIERKI TAK JAK PRZY STARYM TARTAKU DAWNYM JEST DO TEGO I ŚWIATŁA TAK SAMO MOŻNA BY CHODNIK ZROBIĆ DO KOŃCA OBWODNICY TAK SAMO ZE STRONY BLIŻEJ MOSTKU I PODCIĄGNĄC TE CHODNIKI DO MOSTU PRZY RONDZIE MILENIJNYM ŁACZĄCY KOZIELSKĄ I GLIWICKĄ DO TEGO ŁADNIE ZROBIONY CZEŚĆ CHODNIKA JAK PRZY MŁYNIE JEST TAK SAMO PRZY MOŚCIE KTÓRYM NA STRONIE POGORZELCA CHODNIK TYLKO DOKOŃCZYĆ DO RONDA GRUNWALDZKIEGO, TYM PRZYPADKU RÓWNIEŻ ZROBIENIE MIEJSCE DLA ROWERZYSTÓW TO BY BYŁO UKŁON DLA PIESZYCH I ROWERZYSTÓW CO BY ZWIĘKSZYŁO MOŻLIWOŚĆ STARANIA SIE O POLSKĄ STOLICE ROWERZYSTÓW ORAZ PIESZYCH PO TURYSTYCE PIESZEJ PO TRASIE NASZYM MIEŚCIE PO PIELGRZYMKI KTÓRE PRZECHODZĄ PRZEZ NASZE MIASTO ALBO TEŻ UŁATWI TO RODZICOM CO MAJĄ DZIECI I DZIAŁKĘ NA TYCH ALEI. DO TEGO MOŻNA BY ZROBIĆ LINIĘ DZ -DZIAŁKOWĄ KTÓRA BY ŁĄCZYŁY TRASY KĘDZIERZYNIE GLIWICKA KOZIELSKA OBU STRON TAK SAMO GLIWICKA ORAZ DWIE STRONY OBWODNICY PRZY LASKU ŻABIENIEC POGORZELEC KŁODNICA PRZY MOSTKU ŻABIENIECKIM DO TEGO POSTARAĆ SIĘ BY MIAŁA TA LINIA COŚ RODZAJU P ORAZ 3 i 4 ORAZ 12 i 7 TO BY BYŁO MIŁE ROZWIĄDZANIE WIELE DZIAŁEK JEST NASZYM MIEŚCIE CZY TO KOŹLU CZY POGORZELCU NA PIASTACH CZY BLACHOWNI SŁAWIĘCICACH CZY LENARTOWICE MOŻNA BY DO TEGO DAĆ TEŻ TAKĄ LINIĘ ŁĄCZĄC ZATEM LENARTOWICE , OSOBY STARSZE BY ZE ŻABIEŃCA JAK MAJĄ JESZCZE DZIAŁKI CO MOŻE DOSTALI PO SWOICH KREWNYCH MOGLI BY OSOBY KTÓRE JUŻ NIE PROWADZĄ AUT LUB NIE POSIADAJĄ AUTA MOGLI BY EKOLOGICZNYM TRANSPORTEM SIĘ UDAĆ DO DZIAŁEK PRZYJEMNIE ORAZ NA DOBRYCH EUROPEJSKICH WARUNKACH, TAK TO BY BYŁ DOBRY GEST TAK SAMO GDYBY PRZED WIADUKTEM DO KTÓREGO SIĘ JEDZIE RESTAURACJI U FREDA BY PRZED TYM WIADUKTEM DLA OSÓB STARSZYCH ZROBIĆ 2 PRZYSTANKI I TO NA PRZECIW ORAZ ŚWIATŁA BY ZROBIĆ I NA GUZIK BY BEZPIECZNIE PRZEJŚĆ NA DRUGĄ STRONĘ DO TEGO WIDOCZNY CZUJNIK ŻE PIESZY WCHODZI DO TEGO UKAZANIE TEŻ PRĘDKOMIERZA 2 STORNIE WIADUKTU ORAZ PRZY LEWIATANIE NA DRODZE I DO TEGO KAMERKĘ DAĆ CO DRON NIE MUSIAŁ JUŻ LATAĆ TAM BO BYŁO BY NAGRANIE, ORAZ TAK SAMO PRZY WIADUKCIE TYM WŁAŚNIE GDYBY TEŻ LEPSZA DROGA DLA ROWERZYSTÓW BY BYŁA ORAZ DROGI DLA ROWERZYSTÓW CAŁYM MIEŚCIE POWIECIE BYŁY ZROBIONE POŁACZONE DOGADANE PRZEZ WŁADZE SAMORZĄDOWE POWIECIE GMINACH A MIASTEM KĘDZIERZYN KOŃCU SIĘ DOGADALI BY TEŻ ZROBIĆ ŁADNE POŁĄCZENIE BYŁO Z GRANICAMI INNYCH POWIATÓW SĄSIEDNICH Z KĘDZIERZYNEM TAK SAMO GMINY Z INNYMI GMINAMI KĘDZIERZYNA TRASĄ DLA ROWERZYSTÓW I PIESZYCH ORAZ ROBIĄC TRASĘ DO TEGO BY TRASY TE BY WIECZÓR ŚWIECIŁY NA NIEBIESKO A PIESZYCH NA BIAŁO CO MOGŁO BY POMÓC SPACEROWICZOM DOBRYM WZOREM LIDZBARK MA NA PÓŁNOCY POLSKI ŻE PIESZA DROGA ŚWIECI

Rob 30.01.2025 21:28
W którym to tunelu piszący ten artykuł to światełko widział hahaha

Cała Prawda 30.01.2025 15:40
Nie miejmy złudzeń bo to takie samo zielone światło jak z Portem, Odrą itp.

fdsv 30.01.2025 10:25
No tym tempem to może za 10 lat zaczną prace.

diana 30.01.2025 00:03
Już pojawiło się w tej sprawie ,, światełko w tunelu '' ale jeszcze musi być tunel albo i dwa tunele.

Mieszkaniec 29.01.2025 21:05
A kiedy remont wiaduktu na drodze do Azot?

Dziad Mróz 30.01.2025 22:59
Zapytaj PKP .

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Cała PrawdaTreść komentarza: Jesteś gościu z siebie zadowolony ? ile ty masz lat? Zachowujesz się jak upośledzony psychicznie. Piszesz dyrdymały pod różnymi nickami nawet moim. Również jako Ola, Monika, Cała Prawda1, lekarz. Ośmieszasz się pajacu. Masz prawo jak każdy do własnego zdania ale brak ci argumentacji. Nie znasz historii i się kłócisz wypisując obraźliwe epitety. Cham z ciebie i prostak.Data dodania komentarza: 4.03.2025, 16:16Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle uczcił pamięć Żołnierzy Wyklętych. ZDJĘCIAAutor komentarza: ObserwatorTreść komentarza: Koszt i rozbiórkę powinno ponieść miasto i to trybie pilnym a dopiero po rozbiórce zająć się kierownictwem i innymi działaczami spódzielni „Parkowa” nad którymi skądinąd zbierają się już czarne chmury!Data dodania komentarza: 4.03.2025, 16:08Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Stary komin znajdujący się blisko drogi i ścieżki rowerowej może runąćAutor komentarza: MirekTreść komentarza: Wiadomo może jakie zmiany czekają na odcinku od Raciborza do Chałupek?Data dodania komentarza: 4.03.2025, 13:25Źródło komentarza: Na te inwestycje czekamy od lat. Pojawiło się światełko w kolejowym tuneluAutor komentarza: OniksTreść komentarza: Uważam tak samo. Teraz nie tylko Ci, którzy z tego korzystali ale wszyscy poniesiemy koszta rozbiórkiData dodania komentarza: 4.03.2025, 09:16Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Stary komin znajdujący się blisko drogi i ścieżki rowerowej może runąćAutor komentarza: kkTreść komentarza: Dwa puby zamiast jednego, na bogato. A artykuł w ramach promocji?Data dodania komentarza: 4.03.2025, 08:38Źródło komentarza: Biurokratyczne zawiłości opóźniają otwarcie pubu dla kibiców siatkówkiAutor komentarza: JanTreść komentarza: A jeszcze w ubiegłym sezonie grzewczym kotłownia dostarczała ciepło. A teraz nikt nie chce być właścicielem odpowiedzialnym za stan komina. PARK spółdzielniaData dodania komentarza: 4.03.2025, 07:04Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Stary komin znajdujący się blisko drogi i ścieżki rowerowej może runąć
Reklama
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 10°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1025 hPa
Wiatr: 6 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama Moja Gazetka - strona główna