Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 06:55
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Czy propozycja mieszkańca osiedla Kuźniczka ma szansę realizacji?

Mieszkaniec os. Kuźniczka uskarża się, że pomimo otwarcia w listopadzie 2022 roku 14-kilometrowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla i Ujazdu, której głównym zadaniem jest wyprowadzenie ruchu ciężarowego z centrum obu miast, ulicą Grunwaldzką nadal przemieszcza się zbyt wiele TIR-ów.
Czy propozycja mieszkańca osiedla Kuźniczka ma szansę realizacji?

Jest to zdaniem pana Józefa Kremsera dość uciążliwe, zwłaszcza dla mieszkańców, którzy mieszkają wzdłuż tej drogi powiatowej.   

Położony kilkaset metrów dalej nowy odcinek obwodnicy, jest częścią drogi krajowej nr 40 i połączył Kędzierzyn-Koźle z węzłem autostradowym Łany. Spora część kierowców samochodów ciężarowych od jesieni zeszłego roku z powodzeniem korzysta z tej trasy. Oczywiście nie wszyscy. 

Od lat właśnie ulicą Grunwaldzką kierowcy ciężarówek jadą m.in. w stronę dużej spółki Izobud w Łąkach Kozielskich, czy też do firm zlokalizowanych w Strzelcach Opolskich. Ze względów logistycznych jest to dla nich najwygodniejsza trasa, aby dotrzeć do celu, choć mają też alternatywę.  

Nie bark jednak głosów, z których wynika, że liczba samochodów ciężarowych przejeżdżających przez osiedle Kuźniczka jest wciąż zbyt duża.

- Wiele lat temu, jak jeszcze nie było nawet mowy o obwodnicy, czyniliśmy wszystko, aby przy zjeździe od strony Ronda Grunwaldzkiego na os. Kuźniczka postawić znak zakazu wjazdu dla pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad 15 ton. Wówczas było to raczej niemożliwe, chociażby z uwagi na podmioty gospodarcze działające w pobliskich Łąkach Kozielskich, których pojazdy często jeżdżą przez nasze osiedle. No ale od listopada zeszłego roku mamy już obwodnicę. Po to właśnie ją wybudowano, aby TIR-y nie jeździły przez centrum Kuźniczek - przekonuje Józef Kremser. - Co ciekawe od strony osiedla Cisowa, czy też miejscowości Zalesie, taki znak zakazu wjazdu dla pojazdów powyżej 15 ton postawiono. Natomiast w przypadku os. Kuźniczka jest to póki co nie do przeforsowania. Nie potrafię zrozumieć dlaczego - żali się nasz rozmówca.

Zdaniem pana Józefa trudno dokładnie oszacować natężenie ruchu ciężarówek w tym miejscu. Są dni, że faktycznie jest on znikomy i trudno napotkać jakiegoś TIR-a, ale zdarzają się i takie, że mieszkańcy odczuwają skutki ciężkiego transportu. 

- Niewątpliwie od momentu otwarcia obwodnicy, ten ruch jest mniejszy, ale być może udałoby się go jeszcze bardziej ograniczyć – dodaje mieszkaniec os. Kuźniczka. 

O zdanie w tej sprawie zwróciliśmy się do Adama Lecibila, rzecznika prasowego kędzierzyńsko-kozielskiego starostwa.

- Tego typu propozycje opiniuje powiatowa komisja bezpieczeństwa i ruchu drogowego. Każdy mieszkaniec ma prawo złożyć stosowny wniosek do wspomnianej komisji, ale może też skorzystać z pośrednictwa swojej rady osiedla. Komisja dokładnie go przeanalizuje, natomiast trudno mi w tej chwili przesądzać, jakiej odpowiedzi mogłaby w tej konkretnej sprawie udzielić - wyjaśnia Adam Lecibil.

W skład wspomnianego gremium o dokładnej nazwie: „Komisja do prowadzenia analizy istniejącej organizacji ruchu na drogach powiatowych i gminnych, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa ruchu, jego efektywności oraz rozpatrywania wniesionych opinii lub wątpliwości związanych z projektem organizacji ruchu”, wchodzi siedem osób. Są to: kierownik Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kędzierzynie-Koźlu i zarazem przewodniczący komisji; kierownik Wydziału Infrastruktury Drogowej Starostwa w Kędzierzynie-Koźlu (zastępca przewodniczącego komisji); inspektor w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa w Kędzierzynie-Koźlu (sekretarz komisji) oraz czterech członków - naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu; zastępca kierownika Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Kędzierzynie-Koźlu; kierownik Wydziału Zarządzania Drogami Urzędu Miasta Kędzierzyn-Koźle; komendant Straży Miejskiej w Kędzierzynie-Koźlu.


Podziel się
Oceń

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 8 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama