Inwestycję prowadzi Zarząd Dróg Wojewódzkich, a budowę wizytowali marszałek Andrzej Buła z radnym sejmiku Robertem Węgrzynem oraz starostą Pawłem Masełkiem.
- W tamtym roku dziury, wykopy, duże inwestycje kanalizacyjne, przebudowa sieci energetycznej, dzisiaj już widzimy jeżdżą tu samochody. Ruch jest ograniczony ale udostępniony. To będzie porządnie zrobiona droga od podstaw, dlatego będziemy dalej inwestować w ten sposób, solidnie i kompleksowo - mówił marszałek Andrzej Buła, doglądając prac w Kędzierzynie-Koźlu.
- Ogromnie się cieszę z tej inwestycji, ponieważ to tzw. trasa sudecka, główna droga w stronę województwa śląskiego. Odcinki od ronda Milenijnego do Brzeziec i kolejny w Ortowicach pochłonęły 22 mln zł. Obiecaliśmy to mieszkańcom trzy lata temu, że doprowadzimy do kompleksowej modernizacji tej drogi i za kilka tygodni będzie można w pełni się tą drogą poruszać - zaznaczył radny sejmiku Robert Węgrzyn.
- Nas cieszy każda taka inwestycja drogowa w mieście i powiecie, wiem, że tego typu remonty są kosztowne i wymagają wielu przygotowań, jeśli chcemy to zrobić dobrze i solidnie. A tu możemy już oglądać efekty przeprowadzonych prac w nowym standardzie. Bardzo nas to cieszy i będziemy zabiegać o pieniądze na kolejne remonty - powiedział starosta Paweł Masełko.
Przebudowa nie należała do łatwych, a technologia jaką zastosowano pozwoli na to, by ten kompleks drogowy służył jak najdłużej. Przede wszystkim na ulicy Gliwickiej powstało nowe rondo. Cała konstrukcja wykonana została w parametrach 115 kiloniutonów na oś, więc wszystkie warstwy musiały być tutaj szczególnie dopilnowane. Oprócz tego, że położono nową podbudowę i nowy asfalt, to warto podkreślić, że powstały też bezpieczne ciągi pieszo-rowerowe, a także dobrze doświetlone przejścia dla pieszych i nowe chodniki.
Budowa drogi ma niewątpliwy wymiar społeczny. Wszędzie, gdzie jest szkoła i instytucja publiczna, wymogiem są bezpieczne przejścia dla pieszych i ciągi pieszo-rowerowe. To obecnie standard. Remontowany szlak stanowi wjazd do Kędzierzyna-Koźla, a także fragment trasy sudeckiej biegnącej ze Śląska, w stronę Prudnika, Nysy oraz Kłodzka, więc cała inwestycja ma również znaczenie turystyczne. Finał prac w maju.
Napisz komentarz
Komentarze