Choć dokumentacja nie jest jeszcze gotowa, to wiadomo już, że będzie ona uwzględniać nowe rondo, które powstanie przy kozielskim komisariacie policji w miejsce obecnej sygnalizacji świetlnej działającej na skrzyżowaniu ulic Łukasiewicza, Dunikowskiego oraz Racławickiej, będącej częścią drogi wojewódzkiej nr 418.
Niewątpliwie przyszłe rondo udrożni ruch w tym newralgicznym miejscu i zarazem na największym węźle komunikacyjnym osiedla Stare Miasto. Celem przewidzianej inwestycji będzie ponadto upłynnienie ruchu (w tym także rowerowego) w przypadku ul. Dunikowskiego na odcinku od ul. Karpackiej do mostu Józefa Długosza łącznie z Wyspą, która zostanie lepiej skomunikowana i przystosowana do nowych potrzeb wynikających z funkcjonujących na niej obiektów użyteczności publicznej. Na całym tym odcinku przebudowane zostanie również oświetlenie uliczne.
Poniżej zaznaczyliśmy odcinek drogi, który zostanie objęty przebudową.
Od firmy, która wygra przetarg magistrat oczekuje wykonania opracowań przedprojektowych (geodezyjnych, jak również dokumentacji geotechnicznej); opracowania koncepcji programowo-przestrzennej i jej pozytywne uzgodnienie z urzędem miasta, zarządcami dróg i właściwą radą osiedla. Wykonawca będzie również zobowiązany do opracowania dokumentacji złożonej z projektów: zagospodarowania działki lub terenu, architektoniczno-budowlanego, technicznego oraz zbioru wszystkich wymaganych przepisami prawa warunków, uzgodnień, opinii czy decyzji.
To wszystko ma zostać zrealizowane w terminie nie dłuższym niż 449 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy. Otwarcie ofert nastąpi 14 listopada 2022 r. (poniedziałek) w południe.
- Musimy zacząć od projektu, który będzie gotowy w przyszłym roku. Dopiero później przyjdzie czas na realizację. Z pracami budowlanymi moglibyśmy ruszyć najwcześniej w 2024 roku - wyjaśnia zastępca prezydenta Kędzierzyna-Koźla Artur Maruszczak, który przypomina, że miasto musi jeszcze dokonać szeregu uzgodnień z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Opolu, bo jest to również jego obszar działania.
Samorząd miejski liczy w tym przypadku na współpracę z ZDW, a tym samym na partycypację w kosztach tego zadania, ale o tych kwestiach będzie można mówić dopiero po sporządzeniu projektu i określeniu szczegółowego zakresu prac budowlanych.
- Projekt przewidywać ma przedłużenie ścieżki rowerowej od strony ulicy Karpackiej, która połączy istniejący trakt biegnący po wale przeciwpowodziowym między Koźlem a Kłodnicą z tym, który zlokalizowany jest na plantach. Na wyspie powstaną miejsca parkingowe oraz przystanki autobusowe - wylicza Artur Maruszczak. - Skłaniamy się ku utworzeniu jednego ciągu komunikacyjnego, który, jadąc od strony Koźla do Kędzierzyna, odbywałby się po lewej stronie, czyli bliżej stadniny koni.
Jak wyjaśnia nasz rozmówca prawa strona pełniłaby funkcję dojazdową do przestrzeni powiatowej nad Odrą, czyli przystani „Szkwał” i lądowiska Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Zostałaby ona również zagospodarowana na potrzeby parkingu i wspomnianej wcześniej ścieżki rowerowej, która połączy kozielski park z wjazdem na ścieżkę biegnącą po nasypie wału przeciwpowodziowego.
Poniżej więcej szczegółów dot. przetargu na opracowanie dokumentacji.
Napisz komentarz
Komentarze