Pierwszym punktem wizyty studyjnej był wiadukt WDD-11 w ciągu ulicy Szpaków (drogi powiatowej). Był to jeden z pierwszy oddanych obiektów (pod koniec marca br.).
- W przyszłym tygodniu rozpoczynamy roboty związane z wykonaniem warstwy ścieralnej na trasie głównej. Potem będą wykonywane pobocza, oznakowanie poziome i pionowe i urządzenia BRD (urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego - red.) - mówił Przemysław Mroczek, kierownik robót drogowych z ramienia STRABAG Infrastruktura Południe. Dodał, że sukcesywnie wykańczane będą wszystkie roboty branżowe. Zapewnił, że wszystkie roboty realizowane są zgodnie z harmonogramem.
- Projektowana obwodnica ma długość 14,3 km. Na pierwszych prawie 7 km jest to układ jednojezdniowy (2+1), natomiast na pozostałej części - układ po jednym pasie w każdą stronę - mówił podczas spotkania Odniósł się również do obaw towarzyszących niektórym, a związanych z ewentualnym zalewaniem drogi po ulewach. - Wszystkie skarpy są zabezpieczane, w newralgicznych miejscach zaprojektowano drenaże zabezpieczające - podkreślił.
***
Umowę z wykonawcą podpisano 15 października 2018 r. Piątego czerwca 2020 r. uzyskano decyzję wojewody opolskiego o zezwoleniu na realizację inwestycji z rygorem natychmiastowej wykonywalności, a trzy dni później przekazano plac budowy wykonawcy. W lipcu 2020 r. wykonawca przystąpił do prac w terenie. Planowane zakończenie kontraktu to IV kwartał 2022 r.
Nowy odcinek będzie przedłużeniem istniejącej dwujezdniowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla w kierunku autostrady A4. Od ronda, jakie powstanie w ciągu drogi krajowej nr 40, trasa pobiegnie nowym śladem, omijając Sławięcice i Ujazd, a następnie włączając się z powrotem do DK40 tuż za granicą województwa opolskiego i śląskiego na terenie gminy Rudziniec.
Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania - czyli niemal połowy długości obwodnicy - o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach - informują w GDDKiA Oddział w Opolu.
Wartość kontraktu to niecałe 226 mln zł brutto, a szacowana całkowita wartość zadania - 272,4 mln zł. Niemal 208 mln zł stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Zaawansowanie finansowe to dziś 81,1 proc. zaakceptowanej kwoty kontraktowej. Na poziomie ok. 83 proc. kształtuje się ogólne zaawansowanie robót drogowych, zaś na poziomie ok. 80 proc. - robót mostowych (zaawansowanie robót branżowych wynosi ok. 79 proc.).
"Wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne). W ramach inwestycji powstanie 18 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, duże i małe przejścia dla zwierząt) oraz cztery ronda. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa opolskiego i śląskiego, na terenie gmin Kędzierzyn-Koźle, Ujazd i Rudziniec" - czytamy w komunikacie GDDKiA Oddział w Opolu.
Napisz komentarz
Komentarze