- Proszę o informację, dlaczego podjęta została taka decyzja, w odniesieniu do faktu planowanej sprzedaży całego terenu w najbliższym czasie - napisał radny, który poprosił również o podanie poniesionych kosztów związanych z wycinką.
Administratorem terenu po byłej szkole jest Miejski Zarząd Budynków Komunalnych w Kędzierzynie-Koźlu i do czasu zbycia nieruchomości przez gminę odpowiada za utrzymanie prawidłowego stanu zarówno budynku jak i drzewostanu.
- Powtarzające się w ostatnich latach anomalie pogodowe (wichury) stanowiły realne zagrożenie dla zamierającego drzewostanu, a w konsekwencji zagrożenie dla ludzi, sąsiednich budynków i samochodów. Z uwagi na powyższe wystąpiliśmy 12.08.2020 r. do Starostwa Powiatowego w Kędzierzynie-Koźlu o zgodę na wycinkę drzew, bezpośrednio stojących przy ciągach pieszych i głównej drodze komunikacji. Otrzymaliśmy zgodę - termin ważności do 30.06.2021 r. W tym czasie nie byto jeszcze konkretnych planów względem tej nieruchomości. Decyzja o przeznaczeniu jej do sprzedaży zapadła 25.02.2021 r. Nie zwalniała ona nas jednak z odpowiedzialności za ewentualne szkody, jakie mogłyby powstać w przypadku przewrócenia się drzew. Zdarzenie takie miano miejsce podczas wichury jesienią 2019 r. W dniu 26.01.2021 r. została przeprowadzona wycinka pierwszego, najbardziej zagrażającego drzewa. Wycinka kolejnych drzew miała miejsce w dniach 4 lutego, 10 marca i 26-30 czerwca bieżącego roku. Prace przeprowadzone były siłami własnymi przez pracowników Administracji Budynków Komunalnych. Przepracowali oni łącznie 86 godzin, co daje kwotę 3.107,21 zł brutto. Koszt wynajęcia wysięgnika - 473,55 zł brutto, koszt paliwa do piły spalinowej i rozdrabniacza gałęzi - 254,42 za brutto. Łączny koszt wyniósł - 3.835,18 zł brutto - odpowiedział na pytania radnego Stanisław Węgrzyn, dyrektor MZBK w Kędzierzynie-Koźlu.
Napisz komentarz
Komentarze