Informacja na temat stanu prac nad programami rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce była jednym z tematów posiedzenia sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi - donosi portal Żegluga Śródlądowa.
„W skład tych inwestycji wchodzi ostatnio ogłoszony przez nas przetarg na projekt budowy stopnia wodnego w Siarzewie, jak również stopnie wodne w Malczycach, Lubiążu i Ścinawie” - doprecyzował minister Gróbarczyk.
Inwestycje wymagają jeszcze opracowania raportów oddziaływania na środowisko. Wiceminister powiedział, że niestety w świetle unijnych wytycznych dotyczących rozwoju transportu program odbudowy dróg śródlądowych nie zawiera „aspektu ekologicznego”. Jak dodał, „będziemy musieli poczekać na inne czasy, kiedy Komisja Europejska zdecyduje jednak, że śródlądowe drogi wodne są ekologiczne i wtedy na takim etapie będziemy mogli uzyskać dofinansowanie”.
Jak zastrzegł, „niemniej jednak w ramach rewizji TEN-T (Transeuropejska Sieć Transportowa) jesteśmy gotowi już do złożenia wniosku o wpisanie dróg: E30 (droga wodna łącząca Bałtyk z Dunajem w Bratysławie), E40 (łącząca Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym) oraz E 70 (łącząca Antwerpię w Belgii z litewską Kłajpedą) do bazowej struktury dróg śródlądowych UE i uzyskania dofinansowania w rozpoczynającej się perspektywie finansowej”.
Napisz komentarz
Komentarze