Reklama
sobota, 13 grudnia 2025 05:11
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

W Kędzierzynie-Koźlu powstanie nowy most za ponad 80 milionów złotych

Przeprawa nad Kłodnicą i Kanałem Gliwickim będzie elementem łącznika terenów przemysłowych w Blachowni z powstającą obwodnicą północną Kędzierzyna-Koźla. Inwestycja uzyska bardzo duże, rządowe dofinansowanie z programu "Mosty dla regionów", co znacznie odciąży budżet gminy.
W Kędzierzynie-Koźlu powstanie nowy most za ponad 80 milionów złotych
Trwa budowa obwodnicy północnej. Później powstanie łącznik z terenami przemysłowymi w Blachowni.

Autor: GDDKIK

Most ma mieć długość 300 metrów, a nowa droga, która ma zaczynać się rondem na skrzyżowaniu ulic Przyjaźni i Energetyków i połączyć Blachownię z obwodnicą, będzie miała ponad 2 km.

Inwestycja dofinansowana zostanie z rządowego programu „Mosty dla regionów” o czym poinformował 27 listopada przed południem wiceminister funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda.

- Takiej przeprawy brakuje i wszyscy zdają sobie sprawę, jak ona ułatwi życie mieszkańcom całej okolicy - mówił Waldemar Buda.

Sam projekt ma kosztować około miliona złotych i ma być gotowy w połowie przyszłego roku. Później odbędzie się przetarg i wyłonienie wykonawcy. Szacunkowy koszt mostu to ponad 80 mln zł. Dofinansowanie projektu i budowy ma wynieść 80 procent.

- Beneficjentem jest gmina, która ma przygotować projekt, a my dofinansujemy go kwotą 800 tys. zł. Sama budowa pochłonie kilkadziesiąt milionów złotych. To bardzo duża kwota, ale również w 80 procentach zostanie sfinansowana ze środków rządowych. Taka przeprawa jest bardzo kosztowna, gdyż technologia, którą wymagamy w ramach projektu jest bardzo skomplikowana, aby standard mostu był bardzo wysoki. Najwyższa klasa tonażowa pozwoli nawet na przeprawę ciężkiego sprzętu wojskowego. Jak budować, to porządnie - dodał wiceminister.

O przyznanie dofinansowania dla Kędzierzyna-Koźla skutecznie zabiegali wojewoda Adrian Czubak oraz opolscy parlamentarzyści.

- Kędzierzyn-Koźle przez wiele lat był miastem mało doposażonym w inwestycje infrastrukturalne, a jak mało które w naszym województwie potrzebuje dobrych i kompleksowych inwestycji - mówiła podczas konferencji posłanka Prawa i Sprawiedliwości Violetta Porowska.

- Po naszej stronie jest budowa łącznika, który skomunikuje przemysłowy teren w Blachowni i wyprowadzi ruch samochodów ciężarowych z tej części miasta. Bardzo cieszymy się z deklaracji finansowania tej inwestycji. To nie tylko poprawi bezpieczeństwo, ale i pozytywnie wpłynie na środowisko. Dziękuję wszystkim, którzy zabiegali o tę inwestycję. To wielki dzień dla naszego miasta - przyznała prezydent Kędzierzyna-Koźla Sabina Nowosielska.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Mieszkaniec Kędzierzyna-Koźla 27.11.2020 17:58
"Dziękuję wszystkim, którzy zabiegali o tę inwestycję. To wielki dzień dla naszego miasta - przyznała" z bólem "prezydent Kędzierzyna-Koźla Sabina Nowosielska" z POKO. Sama występująca niedawno w "spacerach" w ramach Strajku Kobiet, pod jednym z wielu haseł np. typu precz z rządem itp. (wersja złagodzona).

Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: lolTreść komentarza: wystarczy trochę śniegu albo drobne problemy na torach i czas podróży potrafi się całkiem zmienić Papier wszystko przyjmie, torowisko niestety nie.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:57Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: PodróznyTreść komentarza: Samorządowcy znowu przechwalają się nowym rozkładem jazdy PKP, jakby to była ich własna zasługa. Tymczasem na decyzje PKP Intercity, Polregio czy PKP PLK nie mają żadnego wpływu, bo to wszystko ustala się na poziomie centralnym. Łatwo robić konferencje i opowiadać, jak to „załatwili więcej połączeń”, gdy w rzeczywistości nie mieli na to większego wpływu niż przeciętny pasażer. Może zamiast przypisywać sobie cudze decyzje, warto byłoby zająć się tym, na co faktycznie mają wpływ – choćby zgraniem rozkładu MZK z przyjeżdżającymi pociągami. Bo co z tego, że ktoś przyjedzie z Gliwic o 18:00, skoro autobus na Koźle odjechał o 18:02, a w niedzielę następny jest dopiero za 45 minut? Taki „komfort podróżowania” to żadna promocja miasta, tylko pokaz nieudolności w podstawowych sprawach.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 19:32Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: SmakoszTreść komentarza: A ceny na tym jarmarku...KOSMICZNE!!! Adekwatne do emerytu!?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:48Źródło komentarza: Seniorzy z Kędzierzyna-Koźla na świątecznym jarmarku w Kłodzku. ZDJĘCIAAutor komentarza: lolTreść komentarza: Proszę zapytać bab. To nie wojna płci.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 16:12Źródło komentarza: Męski Krąg Masculinum w Kędzierzynie-Koźlu – pierwsze spotkanie za namiAutor komentarza: TurystkaTreść komentarza: Brawo. To już będzie można wsiąść do pociągu i do Kołobrzegu dotrzeć.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:31Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowejAutor komentarza: zuchTreść komentarza: Wagony DB należy odesłać na śmietnik - t.j. tam skąd przyjechały. Czy u nas jest złomowisko dla tego szmelcu? Skoro "robimy a nie gadamy", przydałoby się również więcej skutecznosci w sprawie modernizacji linii K-Koźle - Nysa.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:19Źródło komentarza: Kędzierzyn-Koźle: Nowy rozkład jazdy, więcej połączeń i rozwój infrastruktury kolejowej
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 2°C Miasto: Kędzierzyn-Koźle

Ciśnienie: 1026 hPa
Wiatr: 9 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama