Jak wyglądają statystyki?
Jedna z najbardziej popularnych w Polsce platforma z gazetkami i ofertami Rabato Polska informuje nas, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy największe zainteresowanie u jej użytkowników wywoływały gazetki Biedronki. Te dane potwierdzają również dane statystyczne ze strony Google Trends statystyczne ze strony Google Trends.
Ciekawe, że zainteresowanie towarami do domu, ogrodu, uprawiania hobby i wypoczynku, sprzedawanymi przez analizowane sieci handlowe, jest bardzo podobne. Natomiast w Biedronce częściej poszukiwane są zniżki na produkty żywieniowe, a w Lidlu - na drobne artykuły gospodarstwa domowego.
To, że statystyki rozkładają się właśnie w taki sposób, można wyjaśnić przede wszystkim tym, że placówek handlowych Biedronki jest w kraju znacznie więcej niż sklepów Lidl, a ponadto oferty promocyjne Biedronki są bardziej zróżnicowane i dotyczą większego asortymentu towarów. Z kolei w regionach, gdzie otwarto sporo Lidlów, zauważa się właśnie zainteresowanie klientów gazetkami tej sieci.
Otóż najczęściej gazetek z promocjami od Biedronki poszukują mieszkańcy województw: świętokrzyskiego, kujawsko-pomorskiego, podlaskiego, lubelskiego i łódzkiego. Gazetki Lidl z kolei cieszą się największym zainteresowaniem w województwach:opolskim, zachodniopomorskim, lubuskim, wielkopolskim i pomorskim.
Konkurencja cenowa podstawą liderstwa
Dlaczego właśnie w Biedronce klienci najczęściej poszukują zniżek na produkty żywieniowe? Powodem są często bardziej przystępne ceny na tę grupę towarów. Możesz zauważyć, że Biedronka i Lidl ściśle monitorują konkurencję. W rezultacie ceny wielu produktów w sklepach są minimalnie różne. Jest to wystarczające, by zaoszczędzić. Na przykład, różnica cen między wynosi 6 zł przy zakupie 50 produktów o łącznej wartości 260 zł.
Porównując koszty grup towarów w sklepach detalicznych w Polsce, największa sieć Biedronka ostatnio wyprzedziła Lidl, który wcześniej ( w latach 2010-2018) był uważany za tańszy. Jednocześnie Biedronka okazała się najdroższa w kategorii produkty mączne: średnia cena wyniosła 3,46 zł, a najniższa cena w Lidlu 2,93 zł. Lidl okazał się najdroższy w kategorii słodycze: ze średnią ceną 6,35 zł. Najniższa cena słodyczy w Biedronce wynosi 5,95 złotych. Jednak Lidlowi udało się wygrać w innych kategoriach: keczupy, majonezy, gotowe sosy - 3,38 złotych; mięso, ryby, drób - 3,49 zł; produkty mleczne - 2,33 zł.
W sieci Lidl za 50 podstawowych produktów zapłacimy od 264,20 do 265,90 zł, natomiast w sklepie Biedronka w ostatnim tygodniu można było kupić 50 produktów za 258,35 zł.
Jakie wnioski można wyciągnąć z podanych statystyk? Oszczędzać trzeba mądrze, nie ufając ślepo reklamom lub nie dążąc do zachowania tradycji robienia zakupów w tej samej sieci handlowej. Obecnie najwięcej tanich produktów w cenie promocyjnej znajdziemy w Biedronce i to właśnie z tego powodu gazetki promocyjne sklepu są częściej poszukiwane przez naszych rodaków.
Zachęcamy jednak systematycznie zapoznawać się z ulotkami z rabatami, oferowanymi przez inne sklepy, w tym Lidl. Czasem można zrobić w tym sklepie bardziej udane zakupy niż w Biedronce, oszczędzając na 50 podstawowych towarach od 6 do nawet 20 zł (co w przełożeniu na miesięczne wydatki wyniesie nawet 80 zł!).
Na stronie Rabato zebraliśmy gazetki promocyjne różnych sklepów, by ułatwić Ci wyszukiwanie opłacalnych ofert i stworzenie minimalnie taniego koszyka zakupów. Na dodatkową oszczędność pozwolą aplikacje mobilne ulubionych sklepów i udział w programach lojalności. Rób przemyślane zakupy na co dzień – z nami stanie się to łatwym i przyjemnym zajęciem!
Napisz komentarz
Komentarze