W bieżącym roku współorganizatorami konkursu, oprócz urzędu marszałkowskiego, są: Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki, Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu oraz Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu.
- Cieszę się, że powiększyła się drużyna organizatorów „Opolskiej Marki”. Sygnał, aby poszerzyć zakres konkursu, wypłynął od naszych jednostek, aby pokazać w niej także obszar ich działalności - przyznał marszałek Andrzej Buła.
Doskonale znane do tej pory trzy kategorie konkursowe - „Usługa”, „Produkt” oraz „Promocja regionu” - uzupełnione będą o cztery nowe. - To m.in. kategoria „Przedsiębiorstwo dla regionu – wolontariat pracowniczy”, w której chcielibyśmy nagrodzić nie tyle samo przedsiębiorstwo, ale docenić to, co daje ono od siebie dla regionu - wyjaśnia Agnieszka Okupniak, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji Regionu, koordynatora wydarzenia.
- Wolontariat pracowniczy to nie tylko realizacja projektów prospołecznych w ramach przedsiębiorstwa, ale także poza nim. To np. akcje organizowane przez pracowników, a mamy tu co pokazać - dodaje Agnieszka Gabruk, z-ca dyrektora Regionalnego Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu.
Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki zaproponowało kategorię „Lider opolskiej gospodarki”. - Współpracujemy z przedsiębiorcami na co dzień. Uważamy, że nie może zabraknąć kategorii, w której na bazie wskaźników finansowych, m.in. podatku odprowadzonego do budżetu województwa, Zarząd Województwa Opolskiego wyłoni liderów - mówi Roland Wrzeciono, dyrektor Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki.
Dotychczasową kategorię „produkt spożywczy” zastąpiło „Opolskie ze smakiem”. Wraz z producentami artykułów spożywczych, nagrodzeni mogą tu być także restauratorzy, którzy wykorzystują lokalną tradycję i produkty regionalne. - Wprowadzenie tej kategorii wyprzedza nieco nasze kolejne działanie, związane z promocją regionu. Chcielibyśmy w marcu uruchomić dużą kampanię promocyjną związaną z opolskimi kulinariami. Chcemy pokazać Opolszczyznę przez pryzmat dobrych kulinariów - dodaje marszałek.
Nową kategorią jest również „Pracodawca roku”. To zwrócenie uwagi na przedsiębiorców doceniających pracowników, mających dla nich ciekawe programy rozwojowe i społeczne czy wspierających ich w inny sposób. - Kto może zostać pracodawcą roku? Nie ma znaczenia, czy firma jest mała, średnia czy duża, publiczna czy prywatna. Istotne jest, aby cechowała się dużą dynamiką zatrudnienia, wysoką jakością dbałości o pracowników, inwestycji w ich wykształcenie, a także działaniem na rzecz otoczenia miasta i regionu. Jednym słowem być wzorem do naśladowania. Taki tytuł z pewnością przełoży się na prestiż i taki pracodawca będzie chętnie wybierany przez potencjalnych pracowników - mówi Maciej Kalski, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu.
Napisz komentarz
Komentarze