Jak wyjaśniła w rozmowie z nami prezes kozielskiego dyskontu, budynek w którym funkcjonuje market, jest dzierżawiony od prywatnego właściciela.
- Podpisana umowa wygasa z końcem lutego bieżącego roku. Nie posiadam informacji, jaka sieć pojawi się w nasze miejsce. Jest to już w gestii właścicieli tej nieruchomości - przekonuje prezes kozielskiego Inter Marche.
Zapewne sytuacji dyskontu oraz innych osiedlowych sklepów nie poprawia bliskie sąsiedztwo marketów należących do kilku dużych sieci działających w naszym mieście. W samym Koźlu są to: Lidl, Biedronka, Aldi oraz Tesco.
Intermarche od początku swojej obecności w Polsce rozwija się wyłącznie w oparciu o franczyzę. Każdy sklep jest spółką, w której udziałowcem mniejszościowym jest Grupa Muszkieterów. Model biznesowy w Polsce zakłada prowadzenie 2 rodzajów placówek: Intermarche Super o powierzchni powyżej 750 m.kw. i Intermarche Contact o powierzchni do 750 m.kw. Całością grupy w Polsce zarządza spółka ITM Polska.
W 2019 roku sieć zamknęła w całej Polsce 12 swoich sklepów. Tym samym w grudniu 2019 roku skurczyła się w naszym kraju do 204 placówek. Z kolei w 2018 roku sieć zamknęła 22 placówki. Spółka SCA PR Polska (prowadząca Intermarche) zanotowała w 2018 roku 2,2 mld zł przychodów i 76,7 mln zł starty.
Napisz komentarz
Komentarze