Jeśli ufać tym doniesieniom, to w grudniu przez Kędzierzyn-Koźle przejeżdżać będą następujące pociągi:
IC Skarbek: Racibórz - Olsztyn Główny (jedyne bezpośrednie połączenie Kędzierzyna-Koźla z Warszawą),
TLK Roztocze: Bohumjn - Lublin Główny,
IC Chełmoński: Kraków Główny - Swinoujście,
TLK Sudety: Jelenia Góra - Kraków Główny,
IC Halny: Bydgoszcz - Bielsko Biała Zakopane,
IC Matejko: Szczecin Główny/JeIenia Góra - Przemyśl Główny,
IC Szyndzielnia: Ustka - Bielsko-Biała,
TLK Szczeliniec: Jelenia Góra - Kraków Główny,
IC Odra: Frankfurt n. Odrą - Kraków Główny.
Przedstawione powyżej połączenia dalekobieżne będą przejeżdżać przez Kędzierzyn-Koźle codzienne od 10 grudnia 2023 r.
Dodatkowo w okresie letnim do tego grona miałby jeszcze dołączyć TLK Wolin: Bielsko-Biała - Świnoujście.
Natomiast bardzo możliwe, że od marca 2024 roku w interesującym mieszkańców naszego miasta rozkładzie jazdy pojawią się również następujące połączenia:
IC Przemyślanin: Przemyśl Główny - Świnoujście,
IC Bolko: Lublin Główny - Wrocław Główny,
IC Siemiradzki: Przemyśl Główny - Wrocław Główny,
IC Artus: Przemyśl Główny - Gdańsk Główny - Gdynia Główna
Pewne niejasności dotyczą połączenia IC Danubius: Wrocław Główny - Wien HBF i jego postoju w Kędzierzynie Koźlu.
Jeśli te informacje się potwierdzą, nowy rozkład jazdy zapewne usatysfakcjonuje pokaźną grupę pasażerów. Martwi natomiast bark drugiego połączenia z Warszawą.
O sprawie połączeń dalekobieżnych przebiegających przez Kędzierzyn-Koźle pisaliśmy m.in. w maju br. w poniższym artykule.